• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 22 خرداد 1403
کد مطلب : 227177
+
-

اقدامات تازه برای احیای بورس

به‌دنبال اجرای سلسله اقداماتی از سوی دولت برای احیای عملکرد بورس، روز گذشته(دوشنبه) رئیس سازمان بورس از اصلاح دستورالعمل قیمت خوراک و فرآورده‌های پالایشی در حاشیه جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت خبر داد.
به‌گزارش همشهری، نزول‌ مداوم بورس، دولت را بر آن داشته است تا سیاست‌هایی را در پیش گیرد که مانع از نزول بیشتر بورس شود؛ بر همین اساس، به‌دنبال مصوبات چهارگانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ظرف روز‌های گذشته اقدامات عملی برای اجرای این مصوبات آغاز شده است. طبق توافقات انجام شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت قرار شده تا اقدامات لازم برای کنترل نرخ سود بانکی و پیگیری برای معافیت‌های مالیاتی بورس انجام و همچنین نرخ محصولات پالایشی و جلوگیری از خروج شرکت‌های خودرو‌سازی‌ از بورس پیگیری شود. بر همین اساس، ظرف روز‌های گذشته اقدامات عملی برای این مصوبات چهارگانه آغاز شده و در نخستین گام با برگزاری نشست‌های مختلفی بین سازمان بورس و بانک مرکزی، برنامه‌های کنترل نرخ سود بانکی و پیگیری معافیت‌های مالیاتی صنایع بورس کلید خورده است. حالا همزمان با اجرای این اقدامات، برای بهبود عملکرد بورس آنطور که رئیس سازمان بورس گفته مصوبه مربوط به قیمت محصولات پالایشی نیز اصلاح شده است.  رئیس سازمان بورس دیروز (دوشنبه) در همین باره گفت: در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت، دستورالعمل قیمت خوراک و فرآورده‌های پالایشی اصلاح شده است.
مجید عشقی اضافه کرد: به همین منظور، جلساتی با سرپرست ریاست‌جمهوری و وزرای اقتصادی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شده که در پایان این جلسه، دستور بازنگری و بررسی مجدد این دستورالعمل داده شده است. انتظار می‌رود با اجرای مصوبات چهارگانه ستاد هماهنگی اقتصاد دولت، وضعیت بازار سرمایه ظرف روز‌های آینده بهبود یابد. به‌ویژه آنکه بانک مرکزی نیز به‌تازگی اعلام کرده که درنظر دارد 8/2میلیار دلار از مطالبات بانک‌ها را پرداخت کند که این امر می‌تواند اثرات معناداری، هم بر سهام بانک‌ها و هم کلیت بازار سرمایه داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید