• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
دو شنبه 21 خرداد 1403
کد مطلب : 227118
+
-

تاکید زاکانی در دیدار با استاندار نجف:

بسته‌ای از فعالیت‌ها برای همکاری تعریف شود

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دیدار با یوسف مکی، استاندار نجف گفت: هر سال جمع قابل توجهی از شهروندان تهرانی در اربعین مهمان شما هستند، از این‌رو موظف هستیم در کنار شما برای خدمت‌رسانی به این عزیزان حضور داشته باشیم.زاکانی با اشاره به مذاکرات صورت‌گرفته میان هیأت‌های کارشناسی گفت: مهم‌ترین موضوع برای استانداری نجف، مسئله خدمات شهری است؛ یعنی موضوع آراستگی شهر، مدیریت پسماند و امحای زیست‌پذیر آن و البته فضای سبز و چشم‌اندازی که شهر باید داشته باشد. باید یک کارگروه مشترک برای پیش‌برد تفاهمات و پیگیری موضوعات شکل بگیرد و بسته‌ای از فعالیت‌ها برای همکاری تعریف شود.شهردار تهران خاطرنشان کرد: محور دوم که می‌تواند موضوع همکاری‌های دوجانبه قرار گیرد، فعالیت‌ها در قالب کالبد شهر و موضوع مسکن و شهرسازی است.

اهمیت ایمنی زائران
شهردار تهران اهمیت موضوع ایمنی مجاوران و زائران حرم امیرالمؤمنین(ع) را یادآوری کرد و گفت: محور سوم همکاری‌های دوجانبه باید ناظر به حوزه ایمنی باشد. همچنین به‌عنوان محور چهارم همکاری‌ها، می‌توان گسترش زیرساخت‌های عمرانی شهر نجف را مورد توجه قرار داد .می‌توان در گام‌های بعدی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، به موضوع سلامت پرداخت. همچنین آمادگی داریم تا تجربیات خود را در زمینه گسترش ورزش همگانی و زیرساخت‌های ورزشی با همکاران خوب عراقی‌مان به اشتراک بگذاریم.

لزوم توسعه حمل‌ونقل عمومی
شهردار منطقه۲ تهران نیز در دیدار با استاندار نجف اشرف، بر آمادگی مدیریت شهری به انتقال تجارب خود در حوزه‌های مختلف شهری به نجف تأکید کرد. مهدی صالحی، توسعه حمل‌ونقل عمومی و برقی‌سازی‌ ناوگان حمل‌ونقل را مهم‌ترین پروژه شهر تهران برشمرد و گفت: مدیریت شهری آمادگی دارد تا تجارب خود را در توسعه شهری با استانداری نجف به اشتراک بگذارد.

دیدار در برج میلاد
استاندار نجف و همراهانش با حضور در برج میلاد نیز از بخش‌های مختلف این مجموعه گردشگری و فرهنگی بازدید کردند. اهتزاز پرچم‌های حرمین عتبات عالیات در گنبد آسمان بود که بسیار مورد توجه به هیأت عراقی قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید