• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 20 خرداد 1403
کد مطلب : 227035
+
-

نمایش 5 مستند از سینماگران فلسطینی در جشنواره شفیلد

جشنواره فیلم مستند شفیلد نمایش 5مستند از سینماگران فلسطینی را در برنامه نمایشی خود جای داده است. طبق اعلام مؤسسه فیلم فلسطین، مردم فلسطین در  8 ‌ماه گذشته، مبارزه بزرگی را برای بقا از سر گذرانده‌اند و هنر و فرهنگ این کشور، به‌ویژه سینمای آن، از دیرباز نقش مهمی در حفظ روایت و بازتاب مبارزات فلسطینیان در ۷۶سال گذشته داشته است.
علاوه بر نمایش این 5 مستند، با توجه به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در فلسطین، مؤسسه فیلم فلسطین تلاش دارد که اهمیت حمایت از فیلم‌ها و روایت‌های فلسطینی را در مجامع بین‌المللی برجسته کند و بدین‌منظور با همکاری جشنواره فیلم مستند شفیلد، 4 پروژه مستند را نیز به کارگردانی 4فیلمساز فلسطینی جهت جذب سرمایه در این رویداد عرصه می‌کند. سی‌ویکمین جشنواره فیلم مستند شفیلد از ۲۳ تا ۲۸ خرداد در انگلستان برگزار خواهد شد. چندی پیش نیز فیلمسازان فلسطینی با هدف به چالش کشیدن دیدگاه‌ها درباره فلسطینی‌ها در کن۲۰۲۴ حضور داشتند.
هیأتی از فیلمسازان فلسطینی به کن رفتند تا هم بتوانند حمایت بین‌المللی از پروژه‌ها را به‌دست بیاورند و هم فرصتی برای تغییر گفتمان در مورد نحوه برداشت نسبت به فلسطینی‌ها در سطح جهانی کسب کنند. مهدی فلیفل، فیلمساز فلسطینی ساکن دانمارک که نخستین فیلمش با عنوان «به‌سوی سرزمینی ناشناخته» در بخش 2 هفته کارگردانان قرار داشت، با اشاره به اینکه خیلی اوقات در رسانه‌های غربی، فلسطینی‌ها فقط به‌عنوان دسته‌ای عرب خشمگین مطرح می‌شوند، گفته بود امیدوار است فیلمش بتواند به گفتمان انسانی درباره فلسطینی‌ها کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید