• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
شنبه 19 خرداد 1403
کد مطلب : 226913
+
-

مرد اشتباهی رفت

پائز برکنار شد و تا پایان لیگ ملت‌ها پیمان اکبری تیم ملی والیبال را هدایت می‌کند

اتفاق روز
مرد اشتباهی رفت

عمر حضور موتا پائز روی نیمکت‌ تیم ملی والیبال ایران فقط 7هفته بود. پائز عصر دیروز در حالی از سرمربیگری تیم ملی ایران برکنار شد که در لیگ‌2024،  تیم  او  در 7بازی بدون برد ماند، با 21ست باخته و 7ست برده. فدراسیون میلاد تقوی برای برکناری این مربی فرانسوی-برزیلی چند دلیل آورده؛ نتایج ضعیف، نداشتن مدیریت مناسب، استفاده‌نکردن درست و بجا از بازیکنان، آسیب به برند والیبال ایران و... اما این برکناری بیش از هرچیز اعتراف خود فدراسیون به انتخاب اشتباه بود. از مهر تا اسفند‌1402، فدراسیون وقت صرف کرد تا به قول متصدیانش بهترین مربی را انتخاب کند. هرچند باید قبول کرد عواملی خارج از اراده فدراسیون در انتخاب تأثیر‌گذار بود اما انتخاب آخر، مربی‌ای نبود که مورد تأیید افکار عمومی و به‌خصوص کارشناسان والیبال باشد. فدراسیون در توجیه نقدهای موجود، تأکید کرده بود باید به  این مربی جوان  فرصت داد. وحید مرادی، سرپرست موقت فدراسیون که بشخصه پائز را به والیبال ایران و فدراسیون تقوی تحمیل کرد، پائز را با اوسمار پرسپولیس مقایسه کرده بود. اما اوسمار مربی باشگاهی بود و پائز سرمربی تیم ملی؛ تیمی که قرار بود سهمیه بازی‌های المپیک را بگیرد و حالا ممنون قوانینی است که این فصل هیچ‌تیمی را از لیگ ملت‌ها حذف نمی‌کند.
پائز مربی بزرگی نبود که اگر بود، در کارنامه‌اش نشانه‌ای دیده می‌شد یا همین فدراسیون والیبال ایران حداقل قراردادی یک‌ساله با او می‌بست. پائز  از شهریور امسال راهش را از  والیبال ایران جدا می‌کرد؛ چرا‌که او تیم باشگاهی‌اش را مشخص کرده و قراردادش را هم بسته بود.
پائز، دیروز بعد از آخرین شکست تیم ملی که مقابل بلغارستان بود، آخرین لگد را به تابوت خودش زد. تیم درحالی‌که می‌توانست برنده این دیدار باشد، در ست پنجم نتیجه را از دست داد. بیشتری‌ها مقصر اصلی این باخت را سرمربی تیم می‌دانستند؛ کسی که باید در لحظه‌های حساس، ناجی باشد و راهگشا اما او که گرهی از کار تیم باز نکرد، به بازیکنان تاخت و آنها را مقصر اصلی شکست معرفی کرد. درست است تیم ملی ایران بازیکنان بزرگی را که قبلا داشت، حالا ندارد  و جوانان هم به‌موقع به تیم اضافه نشده‌اند اما همان‌هایی که در تیم هستند، نام‌های کوچکی نیستند و در لیگ‌های بزرگ بازی می‌کنند و این مربی است که باید از داشته‌هایش به‌درستی استفاده کند. همین کافی است که در تیم پائز در کنار 7دریافت‌کننده قدرتی، فقط 2پاسور حضور دارد که یکی از آنها هم مصدوم است.
 تیم ملی از دیروز به پیمان اکبری، دستیار ایرانی پائز سپرده شد و در 5بازی بعدی او روی نیمکت می‌نشیند. اکبری پیش از این قرار بود سرمربی تیم ملی باشد؛ پس از لیگ‌ملت‌های سال پیش و قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو. او نتوانست جانشین بهروز عطایی باشد اما امروز به‌عنوان جایگزین پائز، تیم را هدایت می‌کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید