• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 19 خرداد 1403
کد مطلب : 226888
+
-

کوکو سیب‌زمینی قندی اصفهانی

کوکو سیب‌زمینی قندی اصفهانی


کوکو قندی جزو غذاهای اصیل اصفهانی است. کوکو قندی، طعم شیرینی دارد و در تهیه آن از شکر استفاده می‌شود؛ به همین دلیل افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید در خوردن آن احتیاط کنند. این کوکو را می‌توان به‌عنوان دسر یا پیش‌غذا نیز سرو کرد.

مواد لازم
   سیب‌زمینی: ‌3عدد بزرگ    تخم‌مرغ: 6عدد     زعفران دمکرده: ‌یک قاشق غذاخوری    پودر هل: یک قاشق چایخوری    شکر: ‌4قاشق غذاخوری     پودر یا عصاره وانیل: به میزان لازم    روغن سرخ‌کردنی: به میزان لازم
مواد لازم برای شهد:    آب: 150گرم     گلاب: 100گرم     شکر: 300گرم     زعفران و پودر هل: به میزان لازم

روش تهیه
آماده‌سازی شهد کوکو قندی:
1. در قابلمه مناسب شکر و آب را مخلوط کنید.
2. قابلمه را روی شعله متوسط گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا بجوشد و شکر کاملا در آب حل شود.
3.  گلاب، زعفران دمکرده و پودر هل را در شهد بریزید و منتظر بمانید تا شهد برای ۱۰دقیقه دیگر بجوشد سپس گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شهد خنک شود.

آماده‌سازی کوکو:
1. سیب‌زمینی‌ها را آب‌پز کنید. پس از خنک شدن پوست آنها را بکنید و‌ ریز رنده کرده یا با گوشتکوب به‌خوبی له کنید.
2. تخم‌مرغ‌ها را با شکر، عصاره وانیل، زعفران و پودر هل در یک کاسه مخلوط کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کرم‌رنگ و کشدار شوند.
3. مایه تخم‌مرغی را کم‌کم به سیب‌زمینی‌های له‌شده بیفزایید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند سپس ۴قاشق غذاخوری از شهد سرد شده را در مایه کوکو بریزید و مخلوط کنید.
4. ماهیتابه را روی شعله گاز بگذارید تا گرم شود. سپس کمی روغن در آن بریزید تا داغ شود. مایه کوکو قندی را در روغن داغ بریزید و 2سمت آن را خوب سرخ کنید سپس آن را به‌شکل دلخواه برش بزنید و در ظرف سرو بچینید. بقیه شهد را روی کوکو قندی بریزید و اجازه دهید برای ۱۰دقیقه تا شهد به خورد کوکو برود.

نکـته
کوکو قندی اصفهانی را می‌توان در ‌فر نیز درست کرد. برای این کار پس از چرب کردن قالب مورد نظر مایه کوکو را در قالب بریزید و برای مدت ۴۵دقیقه در ‌فر از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰درجه قرار دهید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید