• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 19 خرداد 1403
کد مطلب : 226884
+
-

ایجاد خطوط سیار معاینه‌فنی موتورسیکلت

محمد سرابی؛ روزنامه‌نگار

با اینکه از سال‌ها پیش امکان معاینه‌فنی موتورسیکلت‌ها فراهم شده است، تعداد مالکانی که اقدام به انجام معاینه‌فنی کرده‌اند در مقایسه با تعداد کل موتورسیکلت‌های تهران بسیار ناچیز است. حالا ستاد معاینه‌فنی راهکاری را برای جذب بیشتر موتورسواران به اجرا گذاشته است.

167موتورسیکلت در 2ماه
مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران با بیان اینکه میزان مراجعه موتورسیکلت‌ها به این مراکز در حد صفر است و طی 2ماهه ابتدایی امسال تنها ۱۶۷موتورسیکلت‌سوار به مراکز معاینه‌فنی مراجعه کرده‌اند، گفت: به‌هرحال الزام انجام معاینه‌فنی موتورسیکلت باید از یک نقطه‌ آغاز شود و این اعمال قانون می‌تواند در محدوده‌ای خاص یا برای موتورسیکلت‌هایی در محدوده سنی مشخص انجام شود.

منطقه12، نقطه آغاز طرح
سیدمحمدمهدی میرزایی‌قمی ابراز امیدواری کرد که براساس توافقی که با شهرداری منطقه۱۲ و پلیس راهور فاتب انجام شده است، به‌زودی برنامه‌ای برای استقرار خطوط سیار معاینه‌فنی موتورسیکلت و انجام آن در محدوده‌ای خاص اجرایی شود. این برنامه در وهله نخست به‌صورت ایجابی و تشویقی خواهد بود و در فازهای بعدی الزامات مربوطه اعمال خواهند شد. البته قبل از اجرای هر طرح و برنامه‌ای اطلاع‌رسانی‌های لازم به‌صورت کامل انجام می‌شود.

خرید خطوط پرتابل معاینه‌فنی
سرپرست ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران از خرید خطوط پرتابل معاینه‌فنی موتورسیکلت توسط این مرکز و استقرار این خطوط در محدوده‌های استقرار پلیس خبر داد و افزود: موتورسیکلت‌ها سهم بالایی در آلودگی هوای تهران دارند و ازآنجاکه بیشترین تردد موتورسیکلت‌ها در منطقه12 تهران به‌ویژه در محدوده بازار صورت می‌گیرد، تصمیم گرفتیم طرحی درخصوص موتورسیکلت‌ها به‌صورت تشویقی در این منطقه اجرا شود؛ به‌این‌ترتیب که با همراهی پلیس راهور موتورسیکلت‌هایی که معاینه‌فنی ندارند، بدون اعمال قانون به مراکز پرتابلی که در نزدیکی این محدوده برای معاینه‌فنی مستقر خواهند شد، هدایت و به‌صورت رایگان معاینه‌فنی شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید