• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
شنبه 19 خرداد 1403
کد مطلب : 226882
+
-

تنها آزادراه پایتخت، روی ریل پیشرفت

فاز اول پروژه شهید شوشتری به طول 9,2 کیلومتر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

گزارش
تنها آزادراه پایتخت، روی ریل پیشرفت

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

آزادراه شهیدشوشتری یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار شهر تهران است که حدود 10سال از شروع عملیات اجرایی آن می‌گذرد. این پروژه پس از چند سال وقفه در دوره قبلی مدیریت شهری، در این دوره علاوه بر اینکه از بزرگراه به آزادراه تبدیل شد، معارضان پرشمار شخصی، دولتی و نظامی را هم کنار زد؛ ازجمله اینکه طی توافق با وزارت ورزش و جوانان بخشی از زمین ورزشگاه تختی برای پروژه تملک شد. این پروژه حالا به پیشرفت 40درصدی رسیده و براساس گزارش‌های اعلام‌شده از روند اجرا، نیمه دوم امسال شاهد تکمیل فاز نخست آن به طول 9.2کیلومتر خواهیم بود. در همین راستا مدیران شهری از آن بازدید داشتند تا در جریان آخرین تغییرات آن قرار گیرند.

بزرگراهی که آزادراه شد
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان این بازدید از قطعی‌بودن افتتاح فاز نخست پروژه تا پایان سال خبر داد و گفت: «آزادراه شهیدشوشتری یکی از پروژه‌ها و برنامه‌های اصلی شهر تهران و یکی از ابرپروژه‌هاست که ما از دوره سوم در شورا شروع کردیم و در دوره چهارم کارهای اولیه اساسی آن صورت پذیرفت؛ حتی بخشی از کار هم شروع شد، اما در دوره پنجم متوقف ماند یا پیشرفت کار کند شد.» او با بیان اینکه در این دوره دوباره کار پروژه با قدرت شروع شده و به جای خوبی رسیده است، افزود: زیرساخت‌ها تقریبا تمام شده، درخصوص پل‌ها، زیرگذرها تفکر صورت گرفته و طرح‌ها عملی شده و معارضان پروژه نیز با تلاش و همت همکاران رفع شده است. اکنون پروژه در وضعیتی است که می‌توان گفت این 9,2کیلومتر تقریبا تا پایان سال به پایان خواهد رسید.» رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با افتتاح بخش اول قسمت عمده‌ای از حمل‌ونقل این محدوده از طریق این آزادراه انجام خواهد شد، گفت: «این پروژه ابتدا بزرگراه بود که به آزادراه تبدیل شد؛ به این معنا که حداقل یک لاین ۵متری به آن اضافه شده است. این پروژه ملحقات دیگری هم داشته تا بتواند در آینده ترددهای عبوری جنوب به طرف شرق را انجام دهد.»

90درصد فضای کارگاهی فعال است
هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از فعال‌شدن 90درصد فضای کارگاهی با رفع معارضان خبر داد و در رابطه با آخرین وضعیت پروژه گفت: «در یک‌ماه اخیر اقدامات مفصلی در زمینه زیرساخت‌های پروژه انجام شده و پیشرفت‌های بسیار خوب و محسوسی در پروژه رخ داده است. طبیعتا با تکمیل زیرساخت‌ها امکان انجام کارهای نهایی پروژه نیز فراهم می‌شود. طی 3‌ماه گذشته شاهد اتفاقات بسیار خوبی در پروژه بودیم و همزمان با رفع معارضان اقدامات اجرایی افزایش یافته و این پیشرفت‌ها کاملا مشهود است. در حال حاضر بالغ بر 80دستگاه ماشین آلات سنگین در بخش‌های مختلف پروژه به جز تیم آسفالت مشغول فعالیت هستند و تقریبا تمام بخش‌های پروژه در دست اجراست. تنها بخش‌های کمی از فاز نخست پروژه یعنی حدود 10درصد از محیط کارگاهی به‌دلیل وجود معارضان جزئی فعلا عملیاتی نشده است.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید