• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
پنج شنبه 17 خرداد 1403
کد مطلب : 226864
+
-

کت تن کیست؟

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت15:30امروز پنجمین بازی خودش را در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026برگزار می‌کند و در این بازی مهمان یک حریف چغر اما همیشه‌بازنده است. تیم ملی هنگ‌کنگ حریف امروز ایران است که در تاریخ تقابل‌هایش با ایران هرگز نتوانسته حتی یک مساوی هم از ایرانی‌ها بگیرد. حاصل 8تقابل قبلی این دو تیم 8برد برای ایران بوده که اتفاقا قاطع‌ترین و ضعیف‌ترین پیروزی‌ها در همین 2بازی آخر رقم خورده است. تیم قلعه‌نویی در همین رقابت‌های مقدماتی 2026و در بازی رفت مقابل هنگ‌کنگ توانست این تیم را با 4گل در ورزشگاه آزادی شکست دهد. اما در فاصله بازی رفت تا برگشت، طرفین یک‌بار هم در جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند که این بار کم‌گل‌ترین بازی آنها به ثبت رسید و ایران فقط یک‌بار توسط مهدی قائدی دروازه حریف را باز کرد. هنگ‌کنگ بعد از سبک‌ترین باخت تاریخش مقابل ایران، حالا امیدوار شده که شاید حتی برای نخستین‌بار بتواند از سفیدپوشان ایرانی امتیاز بگیرد.

امیر قلعه‌نویی برای رویارویی با هنگ‌کنگ و در ادامه ازبکستان، بلافاصله بعد از سوت پایان بازی‌های لیگ برتر این 26بازیکن را به اردوی تیم ملی فرا خواند: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی، امین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، محمد قربانی، سامان قدوس، امید نورافکن، سعید مهری، علیرضا جهانبخش، مهدی قائدی، مهدی ترابی، مهدی لیموچی، الهیار صیادمنش، مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، جواد حسین‌نژاد، سردار آزمون، شهریار مغانلو و محمدرضا آزادی. عجیب‌ترین اسم این لیست شاید عارف غلامی باشد که طی یک سال گذشته حتی برای بازی کردن در باشگاه‌ها هم مشکلات خاص خودش را داشته اما حالا بعد از چند هفته بازی در لیگ بوسنی به تیم ملی هم دعوت می‌شود. سعید مهری هم بعد از یک نیم‌فصل حضور در لیگ قبرس توانسته نمره قبولی را از کادر فنی تیم ملی دریافت کند. آقایی‌پور، لیموچی و آزادی هم جدیدترین بازیکنان تیم ملی هستند که بعد از سپری کردن اردوی اول، حالا دیگر امیدوارند فرصت‌های خوبی برای بازی نصیب‌شان شود.

    و اما غایبان این اردو که لیست بلندبالایی دارند و غیبت خیلی از آنها برای اهالی فوتبال به‌شدت سؤال‌برانگیز است. کادر فنی تیم ملی در همان ابتدا و به قصد پاسخ دادن به بخشی از این سؤالات اعلام کرد آرمین سهرابیان، محمد محبی، علی قلی‌زاده و سعید عزت‌اللهی به‌دلیل آسیب‌دیدگی در این اردو حضور ندارند. به این ترتیب علامت سؤال از مقابل نام این 4نفر کنار رفت اما سیدحسین حسینی، رامین رضاییان، روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی، مجید حسینی، سامان فلاح، حسین گودرزی، سعید سحرخیزان، صادق محرمی و رضا اسدی چطور؟ دلیل دعوت نشدن این نفرات –به‌خصوص 4نفر اول لیست- چه بوده است. حسینی به‌عنوان بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ و رکورددار کلین‌شیت پشت خط مانده و حرف‌و‌حدیث‌های زیادی در مورد او به گوش می‌رسد. رامین رضاییان و روزبه چشمی دعوت نشده‌اند تا جوان‌ترها محک بخورند اما رامین در روز پایانی لیگ نشان داد این روزها از جوانی‌های خودش هم جوان‌تر است. حاج‌صفی نیامده تا نکونام فعلا بابت رکوردش یک نفس راحت بکشد اما تصمیم نهایی قلعه‌نویی درباره کاپیتان اول تیم ملی هنوز مشخص نیست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید