• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
پنج شنبه 17 خرداد 1403
کد مطلب : 226840
+
-

40بازیگر خارجی در سلمان فارسی

فیلمبرداری سریال داوود میرباقری از نیمه گذشت

40بازیگر خارجی در سلمان فارسی

مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری در حالی این روزها در شاهرود با تصویربرداری دوران ساسانی ادامه دارد که بسیاری از بازیگران نام‌آشنا در فصل ایران باستان سریال بازی می‌کنند. به گزارش همشهری بیش از 50درصد سریال فیلمبرداری شده و کار تصویربرداری فصل ایران باستان با فشردگی پیش می‌رود. همه تلاش کارگردان و گروه هنرمندان و عوامل بر رسیدن سریال به پخش در سال 1405 است.

خانه پدری سلمان ساخته می‌شود
این روزها خانه پدری سلمان فارسی در حال ساخت است و بازسازی دکورهای شهرک نور که اغلب در فیلم «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی استفاده شده، در دستور کار است تا برای فصل حجاز سریال «سلمان فارسی» مورد استفاده قرار گیرد.
نام‌های بسیاری به‌عنوان بازیگر سریال «سلمان فارسی» مطرح می‌شود. عوامل این سریال بارها اعلام کرده‌اند که نزدیک به هر فصل و بخش، بازیگر مرتبط به آن انتخاب می‌شود و جلوی دوربین قرار می‌گیرد.

40بازیگر خارجی در سلمان فارسی
سریال «سلمان فارسی» به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه تلویزیونی، این روزها در حال تصویربرداری است. داوود میرباقری در استان سمنان و شاهرود کار تصویربرداری را پیش می‌برد. بیش از 40بازیگر خارجی جلوی دوربین داوود میرباقری حاضر شده‌اند و چراغ‌خاموش بازی کرده‌اند. از این میان 2 نفر از آنها که تونسی و ارمنستانی بودند دار فانی را وداع گفتند.

بازیگر نقش جوانی سلمان فارسی
نقش جوانی «سلمان فارسی» را امیر رضایی، بازیگری که بیشتر روی صحنه تئاتر و چند تله‌فیلم تلویزیونی دیده‌ شده است، ایفا می‌کند. او بیشتر به‌خاطر  شبیه بودن به شجاع‌نوری انتخاب شده است، البته این شخصیت بخش نوجوانی و کودکی هم دارد که به‌مرور بازیگرانش انتخاب می‌شوند و جلوی دوربین می‌روند. از همان روزهایی که بحث حضور بازیگران «مختارنامه» در این پروژه داغ شد، نام‌های آشنایی همچون رضا کیانیان، محمدرضا شریفی‌نیا، حسن پورشیرازی، مهدی فخیم‌زاده، عنایت شفیعی، محمد فیلی، فریبا کوثری، جعفر دهقان، بهرام شاه‌محمدلو، شهرام حقیقت‌دوست، شهرام عبدلی و محمد صادقی در فضای رسانه‌ای شنیده شد اما هیچ‌کدام از این نام‌ها نه تأیید و نه رد شدند.

1500بازیگر در سلمان فارسی
بازیگرانی چون انوش معظمی، امیررضا دلاوری، فرخ نعمتی و حسام منظور در لوکیشن آتشکده ماربین حضور داشتند.حسام منظور در این سریال نقش مهمی به‌عهده دارد و نقش پدر سلمان فارسی را بازی می‌کند، همچنین انوش معظمی که در سریال مختارنامه نقش حرمله را با یک هیبت متفاوتی ایفا کرد این روزها در نقش یک سپهسالار تجربه جدیدی را جلوی دوربین داوود میرباقری پشت سر می‌گذارد.
پیش از این به نام فرهاد اصلانی و محمدرضا هدایتی اشاره شده بود که از فصل بیزانس کار خودشان را در این سریال آغاز کردند. در مرحله بیزانس علاوه بر حضور تاجر داستان یعنی فرهاد اصلانی و رسانه‌ای شدن تصاویر نقش‌آفرینی محمدرضا هدایتی با لباس هندی‌ها، هشام رستم بازیگر تونسی سریال سلمان، نقش راهب را ایفا کرد. نقش اسقف را هم مرحوم چنگیز جلیلوند بازی کرده است.
یکی از کاراکترهای دیگر این سریال را مهدی فقیه بازی می‌کند. همچنین نام علی دهکردی و احترام برومند بین بازیگران این سریال دیده می‌شود.
بهناز توکلی که نقش مادر وهب را در سریال مختارنامه بازی کرده بود در تجربه دیگری با داوود میرباقری حضوری متفاوت خواهد داشت. همچنین محمدعلی نجفی که او را بیشتر به‌عنوان خالق «سربداران» می‌شناسیم در این سریال ایفای نقش می کند. همینطور یوسف صیادی در تجربه‌ای متفاوت نقش یک کاروانسرادار را بازی می‌کند.
الهام کردا، شکرخدا گودرزی، آتش تقی‌پور و محمد فیلی نیز از بازیگرانی هستند که در بخش ایران باستان حضور دارند.این سریال در 3 فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد. حدود 1500بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید