• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 16 خرداد 1403
کد مطلب : 226709
+
-

تغییر ساعت خدمت‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

با اعمال تغییر ساعت ادارات، تغییر ساعت ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس و مترو) امری لازم و ضروری است؛ چراکه بخش زیادی از کارمندان و کارگران بخش دولتی و عمومی برای تردد از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند؛ از این‌رو مدیریت شهری با ایجاد تغییر در ساعت فعالیت این ناوگان زمینه خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران را فراهم کرده است.

فعالیت مترو از ساعت4:30
با وجود بدون تغییر ماندن طرح ترافیک، ساعت سرویس‌دهی در ناوگان ریلی (مترو) تهران تغییر می‌کند. آنطور که هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران عنوان کرده: «از امروز (16خرداد) تا پایان 15شهریور سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری (۶، ۴، ۳، ۲، ۱و۷) از شنبه تا چهارشنبه از ساعت۴:۳۰ بامداد، پنجشنبه‌ها از ساعت۵:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت۶:۰۰ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت22 ادامه خواهد داشت.» بنا بر‌گفته‌های این مقام مسئول، ساعت کاری مترو در خط۵ از شنبه تا چهارشنبه از گلشهر به سمت تهران ساعت۴:۳۰ و از تهران به سمت گلشهر ساعت۵:۳۰ خواهد بود. همچنین سرویس‌دهی این خطوط در روزهای پنجشنبه و جمعه مانند خطوط درون‌شهری از ساعت۶:۰۰ صبح شروع می‌شود. زند در پایان تأکید کرد که سرویس‌دهی در خط پرند بدون تغییر و طبق زمانبندی قبلی ادامه خواهد داشت.

افزایش فعالیت ناوگان اتوبوسرانی
علاوه بر ناوگان ریلی، تعداد زیادی از شهروندان برای جابه‌جایی، ناوگان اتوبوسرانی را انتخاب می‌کنند؛ ناوگانی که روزانه میلیون‌ها نفر از آن برای نقل و انتقال در مبدا و مقصد استفاده می‌کنند؛ از این‌رو همزمان با اعمال مصوبه تغییر ساعت کار اداره ها (6 تا 13) ناوگان اتوبوسرانی تهران هم ساعت فعالیت خود را تغییر داده است. بنا  بر اعلام  روابط‌عمومی سازمان اتوبوسرانی تهران زمان فعالیت‌ اتوبوس‌های خطوط عادی به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که با ساعت کاری اعلام شده (6 تا 13) هماهنگ باشد و خدمت‌رسانی در این ساعت‌ها افزایش می‌یابد. همچنین با تدابیر پیش‌بینی شده، مدیریت شهری امیدوار است تردد شهروندان به‌سهولت انجام شود و خدمت‌رسانی مطلوبی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید