• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
یکشنبه 13 خرداد 1403
کد مطلب : 226652
+
-

دنیای خاص فرهاد

استوری‌های مجیدی شب قبل از بازی آخر استقلال خبرساز شد؛مردی که میانه‌ای با محاسبات ندارد و در جهان خودش سیر می‌کند

دنیای خاص فرهاد

بهروز رسایلی

مسابقات هفته آخر لیگ برتر دیروز به انجام رسید و بالاخره پرونده این فصل پرفراز و نشیب هم بسته شد. فارغ از نتایجی که در ایستگاه آخر رقم خورد، اردوگاه استقلال یک حاشیه ضمنی هم در آستانه بازی پایانی این تیم برابر پیکان داشت؛ آنجا که فرهاد مجیدی، کاپیتان و سرمربی پیشین استقلال به‌بهانه فرارسیدن سالگرد قهرمانی بی‌شکست آبی‌ها با هدایت خودش چند استوری منتشر کرد و خبرساز شد. مجیدی تصویری از جشن قهرمانی 2فصل پیش منتشر کرد و در ادامه طی رفتاری غیرمنتظره، کلیپی طنز یا حتی هجو از اظهارات منتقدانش در آن فصل به انتشار رساند. ما در این فیلم، تصویر برخی پیشکسوتان استقلال را می‌دیدیم که در حال انتقاد از انتخاب مجیدی بودند. بین اظهارات آنها تصویر خنده‌های معنادار خود فرهاد گنجانده شده بود و نهایتا فیلم با تصاویر قهرمانی استقلال پایان می‌یافت. برخی بر این باورند که انتشار این استوری‌ها در چنین موقعیتی چندان جالب نبود، هرچند هواداران فرهاد از او حمایت می‌کنند.

   منتقدان چه می‌گویند؟
عمده کسانی که به مجیدی نقد دارند می‌گویند یادآوری این چیزها آن هم در شرایطی که شانس استقلال برای کسب عنوان قهرمانی روی کاغذ کم شده بود، شائبه‌ خودنمایی او را به‌وجود آورده؛ اینکه مجیدی خودش را برای بازگشت دوباره به نیمکت آبی‌ها پرزنت کرده و برای این کار، زمان نامناسب و ملتهبی را هم برگزیده است. شاید اگر فرهاد تیم داشت و هنوز روی نیمکت الاتحاد کلبا می‌نشست، موضوع اینقدرها هم جنجال‌برانگیز نمی‌شد، اما اینکه شما به‌عنوان یک مربی بیکار قهرمانی خودت با تیمی را یادآوری کنی که در شب آخرین بازی‌اش شانس کمتری برای قهرمانی نسبت به رقیب سنتی دارد، حرف و حدیث درست می‌کند. انتقاد بعدی هم به همان ویدئوی شوخی با اظهارنظر پیشکسوتان مربوط می‌شد. بعضی‌ها گفتند این کار در ‌شأن سرمربی پیشین استقلال نبوده. به هر حال اینها آن زمان نظراتی داشتند که قهرمانی استقلال نشان داد دیدگاه‌شان چندان دقیق نبوده، اما حرمت‌شان باید حفظ می‌شده است.

   حامیان چه نظری دارند؟
هواداران و موافقان مجیدی اما موضوع را ساده‌تر از این حرف‌ها می‌بینند. آنها می‌گویند فرهاد فقط و فقط سالگرد قهرمانی‌اش را یادآوری کرده و این حق طبیعی او بوده است. چنین کاری را هم نمی‌شد بعدا انجام داد، چراکه 4روز بعد دیگر سالگرد نیست! به علاوه آنها می‌گویند مجیدی ابتدای فصل از حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال حمایت کرده و بنابراین حسن نیتش را نشان داده است، پس امروز فرضیه تلاش زیرپوستی این چهره برای جانشینی با نکونام چندان قابل‌قبول به‌نظر نمی‌رسد.

   فرهاد، فرهاد است...
فارغ از همه این تحلیل‌ها و قضاوت‌ها، داستان این استوری‌ها شاید یک‌بار دیگر نشان داد فرهاد مجیدی خوب یا بد دنیای منحصربه‌فرد خودش را دارد، هر زمان هر کاری را که صلاح بداند انجام می‌دهد و زیاد هم در قید و بند این چیزها نیست که رفتارش در این ظرف زمانی چه تحلیل‌هایی به همراه خواهد داشت. او دوست داشته باشد می‌آید، دوست داشته باشد می‌رود، تبریک می‌گوید، حمایت می‌کند، دست به انتقاد می‌زند و خلاصه کاری هم به تبعاتش ندارد. فرهاد حتی نگران نیست مثلا همین پیشکسوتانی که از سوی او ریشخند شده‌اند، در بازگشت به نیمکت استقلال علیه‌اش جبهه بگیرند، همانطور که نگران نبود جذب مهدی قائدی از استقلال باعث آزردگی هواداران شود. او در دنیای خودش سیر می‌کند، بی‌اعتنا به همه‌‌چیزهایی که نوشته یا گفته می‌شود!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید