• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
یکشنبه 13 خرداد 1403
کد مطلب : 226609
+
-

ایمن‌سازی‌ مسیرهای منتهی به حرم امامره

فردا (14خرداد) سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) است و برای تسهیل عبور و مرور زائران و سوگواران، ساماندهی ترافیکی و نظم‌بخشی به تردد و محل توقف خودروها توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شده است. به‌گفته مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، هدف از اقدامات صورت‌گرفته کاهش بار ترافیک و روان‌سازی‌ تردد در محورهای منتهی به حرم امام(ره) است. پیش‌بینی می‌شود همچون سنوات گذشته حرم مطهر امام‌خمینی(ره) میزبان خیل عظیم عاشقان، سوگواران و زائران باشد و از این‌رو  باید تمهیدات خاص ترافیکی برای تسهیل و تسریع ترددها اتخاذ شود. آنطور که شهریار افندی‌زاده عنوان کرده: «رویکرد و سیاست مدیریت شهری ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران حرم امام(ره) است و با توجه به حجم عظیم رفت‌وآمد خودروها و زائران، محل توقف و پارکینگ زائران از شهرهای مختلف کشور، آماده و مناسب‌سازی شده تا بهترین شرایط برای میزبانی از شهروندان فراهم شود.»
به‌گفته مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، برای نظم‌دهی و روان‌سازی حرکت خودروها و اتوبوس‌های زائران، با برنامه‌ریزی کامل و دریافت نظرات بخش‌های مختلف مشارکت‌کننده در کمیته برگزاری مراسم، پس از نیازسنجی و جانمایی محل استقرار وسایل نقلیه، با استفاده از تریلی و جرثقیل بیش از 1600متر نیوجرسی ۶متری تهیه، حمل و برای جداسازی پارکینگ‌ها در ۱۴پارکینگ مختلف نصب شده است.افندی‌زاده به خط‌کشی معابر هم اشاره و عنوان کرد: «همچنین برای تسهیل دسترسی‌ها و ایمن‌سازی بیشتر بزرگراه‌های منتهی به حرم مطهر مانند بزرگراه شهید هاشمی و... خط‌کشی محوری به طول ۹۵هزار‌متر خط‌کشی با رنگ دوجزئی و بستر سرد (رنگ‌های مقاوم) در سرجناغی‌ها و خطوط اضطرار به طول ۷۵هزار متر نیز انجام شد.»افندی‌زاده با بیان اینکه گروه‌های مختلف اجرایی و فنی برای راهنمایی و تسهیل حرکت زائران و برگزاری هرچه باشکوه‌تر و منظم‌تر سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) آماده‌باش هستند و تلاش می‌کنند، تأکید کرد: «در راستای کاهش مسافت جابه‌جایی، جداسازی و جلوگیری از تراکم خودروها در محوطه بیرونی و ورودی‌ها و خروجی‌ها، انواع تجهیزات و علائم ترافیکی ازجمله ۴۰قطعه کاشن‌تانک، ۲۰۰ استوانه ارتجاعی، ۲۰۰عدد تابلو خطرنما، ۱۵۰عدد تابلو جهت‌نما، ۴۰۰شاخه گاردریل و... در نقاط پیش‌بینی شده، نصب و جاگذاری شده است.

تکمیل رفیوژ میانی بزرگراه شهید هاشمی
بزرگراه شهید هاشمی (اتوبان بهشت‌زهرا) یکی از محورهای اصلی تردد زائران حرم‌امام(ره) است و از این‌رو به‌گفته مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، رفیوژ میانی این محور بزرگراهی تکمیل شد. شهریار افندی‌زاده در تشریح بیشتر جزئیات عنوان کرد: «این کار یکی از اقدامات مهم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران بود، چرا‌که بخش عمده رفیوژ این بزرگراه به‌عنوان یکی از معابر شریانی اصلی و پرتردد پایتخت در سنوات گذشته ایمن‌سازی شده بود و با اجرای ۳کیلومتر باقیمانده در روزهای اخیر این پروژه به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید.» مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرتهران همچنین گفت که امیدواریم با تکمیل ایمن‌سازی رفیوژ میانی بزرگراه هاشمی و تعریض لاین‌های عبوری و جلوگیری از بازتاب نور خودروهای عبوری از دو سمت، شاهد کاهش تصادفات احتمالی و آسیب‌های ناشی از آن باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید