• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
یکشنبه 13 خرداد 1403
کد مطلب : 226607
+
-

5 پروژه‌ برای جنوب شهر

در قالب رویداد امید و افتخار طرح‌های عمرانی، خدماتی و ترافیکی منطقه 19به بهره‌برداری رسید

گزارش
5 پروژه‌ برای جنوب شهر

زینب زینال زاده- روزنامه‌نگار

دیروز (12خرداد) رویداد امیدوافتخار به ایستگاه صدوبیست‌و‌چهارم و به منطقه 19رسید. این رویداد آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، خدماتی و ترافیکی را رقم زد و روبان 5پروژه که برای عملیاتی و تکمیل شدن آنها 155میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، قیچی شد. در این مراسم مجتبی شاکری، مشاور شهردار تهران گفت: «برای همه ما فرصتی جهت خدمت ایجاد شده و جا دارد از این نعمتی که انقلاب، اسلام و قرآن در اختیار ما قرار داده، استفاده کنیم.» در ادامه هم حسین اخگرپور، شهردار منطقه 19درخصوص پروژه‌ها توضیحاتی ارائه داد.

حل معضل ۱۰ساله
لوله‌گذاری شبکه آب‌های سطحی خیابان پوریای‌ولی، مطالبه ۱۰ساله شهروندان منطقه بود. به‌دلیل اختلاف سطح مغازه‌ها و خیابان همواره شاهد آب‌گرفتگی در این محور بودیم و همین موضوع نارضایتی مردم را در پی داشت؛ بنابراین با پیگیری‌های صورت‌گرفته لوله‌گذاری آب‌های سطحی انجام و مشکل این خیابان برای همیشه حل شد.

بهسازی خیابان خلازیر
در فاز اول ضایعات‌فروشان خیابان خلازیر ساماندهی شدند. پس از این اقدام خیابان نیاز به بهسازی داشت که در فاز دوم این کار انجام و از طریق این عملیات اتصال خیابان سهیل به کندرو آزادگان میسر شد؛ که با بازگشایی خیابان خلازیر شاهد حل بخش زیادی از معضلات زیست‌محیطی و اجتماعی خواهیم‌بود.

انشعاب شبکه فاضلاب
خیابان سهیل مرکزی شبکه فاضلاب خانگی نداشت و فاضلاب‌ها در نهرها روان بود. معضلات زیست‌محیطی در این محور سبب نارضایتی شهروندان شده بود؛ بنابراین لوله‌گذاری جمع‌آوری فاضلاب خیابان ضروری بود که این کار صورت گرفت و لوله‌گذاری به طول یک کیلومتر انجام شد. شهردار منطقه اظهار کرد: «امیدواریم ادامه لوله‌گذاری ناحیه ۳ هم انجام و اتصال آن به تصفیه‌خانه خلیج‌فارس میسر شود.»

آسفالت جاده خاکی
امامزاده سه‌برادران(ع) یکی از نقاط گردشگری منطقه محسوب می‌شود که پیش ‌از این جاده این محور به ‌طول یک کیلومتر خاکی بود و تردد زائران به‌سختی انجام می‌شد؛‌ بنابراین اصلاح جاده در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از 2500تن آسفالت این کار انجام شد. این اقدام علاوه بر خدمت به زائران، موجب ایجاد گردشگری در حومه شهر تهران با نگاه گردشگری طبیعی و زیارتی می‌شود. همچنین جاده روستای دانگه به طول ۳۰۰‌متر و عرض ۱۱ متر با استفاده از ۶۰۰ تن آسفالت اجرایی شده است.

مسقف‌سازی‌ پایانه بهشت
پایانه بهشت حدود 2500متر مساحت دارد و ساکنان خانی‌آبادنو جنوبی از آن استفاده می‌کنند. در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان، مسقف‌سازی‌ جایگاه مسافران به مساحت 600متر انجام شد؛ همچنین با نوسازی و برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خدمات ویژه‌تر و شایسته‌تری را می‌توان به شهروندان ارائه داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید