• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 12 خرداد 1403
کد مطلب : 226562
+
-

رهبر معظم انقلاب در دیدار بشار اسد تأکید کردند

مقاومت، هویت ممتاز سوریه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هویت ممتاز سوریه که همان مقاومت است، باید محفوظ بماند

دیپلماسی
مقاومت، هویت ممتاز سوریه

رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه در دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و هیأت‌همراه، مقاومت را هویت ممتاز سوریه دانستند و گفتند: جایگاه ویژه سوریه در منطقه نیز به‌دلیل همین هویت ممتاز است و این ویژگی مهم باید محفوظ بماند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از حضور بشار اسد در تهران به‌منظور ابراز تسلیت به ملت ایران، به نقش بارز آقای رئیسی در تقویت روابط ایران و سوریه اشاره کردند و افزودند: آقای امیرعبداللهیان نیز در این زمینه یک توجه ویژه داشت.

ایران و سوریه، ارکان محور مقاومت
تقویت ارتباطات ایران و سوریه از لحاظ اینکه 2 کشور از ارکان محور مقاومت هستند، مهم است. هویت ممتاز سوریه که همان مقاومت است، از دوران مرحوم حافظ اسد و با پایه‌گذاری «جبهه مقاومت و ایستادگی» شکل گرفت و این هویت همواره به وحدت ملی سوریه نیز کمک کرده‌است.

هویتی که باید محفوظ بماند
این هویت سوریه باید محفوظ بماند. غربی‌ها و دنباله‌های آنها در منطقه، قصد داشتند با جنگی که علیه سوریه به راه انداختند، نظام سیاسی این کشور را ساقط و سوریه را از معادلات منطقه حذف کنند، اما موفق نشدند و اینک نیز قصد دارند با شیوه‌های دیگر و ازجمله وعده‌هایی که هیچ‌گاه به آنها عمل نخواهند کرد، سوریه را از معادلات منطقه خارج کنند.

همکاری برای عبور از فشارهای غربی
ایستادگی محکم آقای «بشار اسد» قابل تقدیر است. همه باید امتیاز ویژه دولت سوریه، یعنی مقاومت را در مقابل چشم خود مشاهده کنند. آمریکا و اروپا درحال وارد آوردن فشارهای سیاسی و اقتصادی به ایران و سوریه هستند. باید با افزایش همکاری‌ها و منظم کردن آن، از این شرایط عبور کنیم.

افزایش همکاری‌های دوجانبه
آقای رئیسی فقید و عزیز برای افزایش همکاری‌های ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف، آماده به‌کار بودند. اکنون نیز آقای مخبر با دارا بودن اختیارات رئیس‌جمهور، همان رویکرد را ادامه می‌دهد و امیدواریم همه امور به بهترین وجه پیش برود.

انتقاد به بی‌عملی‌ها
به مواضع و بی‌عملی برخی کشورهای منطقه در قبال موضوع غزه انتقاد وارد است. در نشست اخیر سران عرب در منامه کوتاهی‌های زیادی در قبال فلسطین و غزه شد، اما برخی کشورها نیز خوب عمل کردند.

آینده روشن است
نگاه جمهوری‌اسلامی ایران به آینده، مثبت و روشن است. امیدواریم همه ما بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم و به این آینده روشن برسیم.

نفی عقب‌نشینی در مقابل غرب
رئیس‌جمهور سوریه دراین دیدار با ابراز تسلیت به رهبرمعظم انقلاب و دولت و ملت ایران، خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: آقای رئیسی در 3 سال گذشته تأثیر مهمی در نقش‌آفرینی جمهوری‌اسلامی در قضایای منطقه و موضوع فلسطین و همچنین تعمیق روابط ایران و سوریه داشت. وی با بیان اینکه پس از گذشت بیش‌از ۵۰سال، خط مقاومت در منطقه پیشرفت کرده و اکنون به یک رویکرد اعتقادی و سیاسی تبدیل شده است، ادامه داد: موضع ما همواره این بوده که هرگونه عقب‌نشینی در مقابل غرب موجب پیشروی آنها خواهد شد.

نکته مهم در سخنان اسد
پس از سخنان بشار اسد، رهبر معظم انقلاب گفتند: سخنان شما نکات مهمی داشت، اما یک نکته برای من مهم‌تر بود و آن موضوعی است که تأکید کردید و گفتید «ما هرچه عقب بنشینیم طرف مقابل جلو می‌آید»، در این موضوع هیچ تردیدی وجود ندارد و این، شعار و اعتقاد ما در طول بیش از ۴۰سال گذشته بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید