• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 12 خرداد 1403
کد مطلب : 226547
+
-

شناسایی ناایمن‌ها در شمال و جنوب تهران

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از پایان برداشت موارد عدم‌انطباق با موازین HSE در 2پهنه پایتخت خبر داد و گفت:«برداشت در 3پهنه بعدی نیز امسال انجام خواهد شد.»
به‌گزارش همشهری، بحث ایمنی یکی از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری در دوره ششم بوده و در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده است. یکی از این اقدامات که گویای نگاه جدی مدیران شهری به موضوع ایمنی و سلامت شهروندان است، تصویب لایحه سلامت، ایمنی و محیط‌زیست شهرداری (HSE) در اسفند سال گذشته و ابلاغ آن توسط علیرضا زاکانی، شهردار تهران در 29فروردین امسال بود. با اجرای آن تمامی موارد ناایمنی در شهر جمع‌آوری و برای رفع آن تصمیم‌گیری می‌شود. به موازات این اقدام، سال گذشته، شهر تهران به 5پهنه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسیم و بررسی موارد عدم‌انطباق با موازین HSE در این پهنه‌ها آغاز شد که این بررسی‌ها در 2پهنه شمال و جنوب به پایان رسیده است.
 مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه در این بررسی‌ها حدود 60هزار مورد عدم‌انطباق جمع‌آوری شده است، از ادامه بررسی‌ها در 3پهنه دیگر پایتخت تا پایان امسال خبر داد و گفت:«رعایت دستورالعمل‌های HSE در شهر تهران طی سال‌های گذشته چنان که باید مورد توجه نبوده، اما امروز در قراردادها پیمانکاران ملزم هستند مسئولان این بخش را معرفی کنند و نقشه HSE را ارائه دهند.»
او با بیان اینکه در هر منطقه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای ایجاد ساختار HSE پیش‌بینی شده است، تأکید کرد:«با توجه به اینکه این رقم محدود بود، پس از بررسی‌ها در شورا میزان اعتبار افزایش یافت و این اقدامات بیانگر آن است که شورا در سیاستگذاری حوزه ایمنی و رعایت HSE جدیت دارد.»رئیس کمیته ایمنی شورا در پایان به تشریح چگونگی رعایت دستورالعمل ایمنی پرداخت و گفت: «درصورت ‌رعایت نشدن موارد ایمنی و سلامت شهروندان در مرحله اول به پیمانکار اخطار داده می‌شود، در مرحله دوم جریمه پیش‌بینی شده و در مرحله سوم درصورت بی‌توجهی، پیمانکار در لیست سیاه پیمانکاران شهرداری تهران قرار خواهد گرفت. این اقدام در سال‌جاری عملیاتی خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید