• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 12 خرداد 1403
کد مطلب : 226541
+
-

مهم‌ترین علت‌های گرمازدگی

اخبار یک فصلی
مهم‌ترین علت‌های گرمازدگی

گرمازدگی به وضعیتی گفته می‌شود که بدن در دفع گرما توانایی خود را از دست می‌دهد و دمای درون بدن به حدود 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این وضعیت به‌علت فعالیت شدید یا گرمای هوا ایجاد می‌شود، اما چه دلایلی می‌تواند باعث تشدید آن شود؟
کمبود ویتامین D: ویتامین D به‌دلیل نقشش در سلامت استخوان‌ها شناخته شده است وهمچنین نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن ازجمله پاسخ ایمنی و تنظیم التهاب ایفا می‌کند. کمبود ویتامین D می‌تواند به‌طور غیرمستقیم خطر گرمازدگی را افزایش دهد.
فشار خون بالا و گرمازدگی: فشار خون بالا فشار اضافی بر قلب و عروق خونی وارد می‌کند. در گرمای زیاد، سیستم قلبی وعروقی باید سخت‌تر کار کند تا بدن را خنک کند.
چاقی و گرمازدگی: چاقی خطر گرمازدگی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. چربی اضافی دفع گرما توسط بدن را مختل و خنک شدن آن را سخت‌تر می‌کند.
بیماری‌های قلبی و عروقی و گرمازدگی: بیماری‌های قلبی و عروقی خطر گرمازدگی را افزایش می‌دهد. شرایطی مانند نارسایی قلبی و بیماری عروق کرونر، توانایی سیستم قلبی وعروقی را برای مدیریت استرس گرمایی به خطر می‌اندازد. کاهش کارایی در گردش خون، مکانیسم‌های خنک‌کننده بدن را مختل می‌کند.
دیابت و گرمازدگی: دیابت خطر گرمازدگی را به‌دلیل عوارضی مانند نوروپاتی و گردش خون ضعیف افزایش می‌دهد که باعث اختلال در تعریق و دفع گرما می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید