• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 12 خرداد 1403
کد مطلب : 226540
+
-

تحفه امارات برای ایرانی‌ها

به تازگی، 8مورد ابتلا به تب دانگ در کشور گزارش شده است. این موارد در حالی اتفاق می‌افتد که طی8 سال گذشته، تنها 75مورد از این بیماری گزارش شده بود، اما تنها در چند روز اخیر، 8 مورد مشاهده شده است.

تب دانگ چیست؟
دکتر حسن فزونی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان که 8مورد اخیر تب دانگ در آنجا مشاهده شده، می‌گوید: تب دانگ، یک بیماری ویروسی است که توسط عامل انتقال پشه آئدس مهاجم (اجیپتی و آلبوپیکتوس) به انسان منتقل می‌شود.
از کجا آمده؟
ظاهرا موردی از انتقال محلی این بیماری گزارش نشده است. هر چه هم که وجود دارد متعلق به مسافران کشورهای حوزه خلیج‌فارس، مخصوصا امارات بوده است. پس لازم است که مسافران این کشورها، درباره اقدامات پزشکی لازم، آموزش ببینند.
دیگر کجا؟
اگر محل زندگی‌تان در حاشیه رودخانه‌هاست، مراقبت بیشتری داشته باشید. بستر رودخانه‌ها و محل تجمع فاضلاب و...، موقعیت مناسبی ایجاد می‌کند برای زندگی این پشه‌ها. اما این چه ربطی به مسافران امارات و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس دارد؟ پشه ناقل این بیماری، در حالت عادی خطری ندارد. اما اگر فردی از این کشورها بیاید و در آنجا این بیماری را گرفته باشد، این پشه‌ها در این صورت می‌توانند از او به فرد یا افرادی دیگر انتقال را انجام دهند. به همین دلیل است که باید این مسافران به‌شدت مراقبت داشته باشند. پس افرادی که محل سکونت‌شان حوالی چنین جاهایی است، هم باید مراقبت داشته باشند و هم ساکنان از ریختن فاضلاب و پسماند آبی خود به درون رودخانه‌ها جلوگیری کنند.
چه علائمی دارد؟
طبق اعلام وزارت بهداشت، کسانی که به کشورهای عربی سفر می‌کنند، باید مراقبت بیشتری داشته باشند. نشانه‌های این بیماری از 4 تا 6 روز بعد از عفونت شروع می‌شود و تا 10 روز نیز پایدار است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید