• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
پنج شنبه 10 خرداد 1403
کد مطلب : 226392
+
-

پمپ بنزین اختصاصی بوگاتی

باک ابرخودروی جنجالی جهان با سوخت مصنوعی پر می‌شود

خودرو
پمپ بنزین اختصاصی بوگاتی

وقتی مشتری‌ها، میلیون‌ها دلار برای خرید یک هایپرکار(ابرخودرو) هزینه می‌کنند، هیچ محدودیتی برای دریافت هزینه از آنها برای ویژگی‌های اختیاری (آپشن‌ها) وجود ندارد. به گزارش موتور1، مت ریماک، مدیرعامل شرکت «بوگاتی ریماک»، ایده جالبی دارد و می‌خواهد، یک ایستگاه سوخت را به همراه خرید خودرو به مشتری ارائه کند. این کارآفرین ۳۶ساله کروات معتقد است که موتور احتراق داخلی هنوز آینده‌ای طولانی دارد؛ البته شاید نه با سوخت‌های فسیلی. او پیشنهاد می‌دهد که باک‌ خودروها می‌تواند با سوخت مصنوعی هم پر شود. ریماک در سخنرانی خود در اجلاس «آینده خودرو» گفت: «شما حتی می‌توانید ایستگاه‌های سوخت زیبای بوگاتی را در خانه‌های مالکان با استفاده از سوخت‌های مصنوعی بسازید.»
اینکه مدیر ارشد شرکت موضوع سوخت‌های مصنوعی را مطرح کرده است، تعجب‌آور نیست. پورشه که ۴۵درصد از سهام بوگاتی ریماک را در اختیار دارد، از دسامبر۲۰۲۲ در یک کارخانه پایلوت در شیلی eFuel (سوخت مصنوعی) تولید می‌کند. این سوخت از آب و دی‌اکسیدکربن با استفاده از انرژی بادی تولید می‌شود که به موتورهای احتراق داخلی اجازه می‌دهد تا عملیاتی تقریبا بدون ‌کربن‌دی‌اکسید داشته باشند.
این کارخانه قصد دارد تا اواسط دهه حدود 55میلیون لیتر در سال تولید کند و تا سال۲۰۲۷ تولید را به 550میلیون لیتر برساند. با این حال، در مقیاس بزرگ، این مقدار همچنان قطره‌ای در اقیانوس است. ریماک به ارتباط با پورشه اشاره نکرد، اما این ایده چندان عجیب نیست که در چند سال آینده eFuel را در یک بوگاتی استفاده کنند. در نهایت، این خودروها در تعداد محدود ساخته می‌شوند و صاحبان‌شان به‌ندرت از آنها استفاده می‌کنند؛ بنابراین تقاضا چندان بالا نخواهد بود.
در یک یادداشت مرتبط، هایپرکار بعدی بوگاتی در۲۰ژوئن رونمایی خواهد شد که به‌عنوان یک مدل کاملاً جدید معرفی شده است. ریماک گفت که هیچ قطعه‌ای از مدل‌های نوورا یا شیرون به این مدل منتقل نمی‌شود. او همچنین اشاره کرد که این خودرو دارای طراحی بیرونی تکاملی خواهد بود و در داخل آن «چیزهای دیوانه‌واری» وجود خواهد داشت که کیفیت را افزایش می‌دهد. قطعه اصلی بدون شک موتور جدید 16سیلندر آ خواهد بود. این موتور قدرتمند طبیعی تقریباً ۴۰اینچ طول دارد. ریماک گفت که این یک موتور کاملاً جدید است که بوگاتی قصد دارد برای مدتی از آن استفاده کند. عمر این موتور احتمالاً فراتر از سال۲۰۳۵ خواهد بود؛ زمانی که اتحادیه اروپا، فروش خودروهای جدید با انتشار آلاینده‌های مضر را ممنوع خواهد کرد. اگر چه یک معافیت برای خودروهای با سوخت مصنوعی تحت فشار آلمان در نظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :