• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226366
+
-

خاموش‌ترین یاغی

آیا مصدومیت عزت‌اللهی، زمینه را برای بازگشت نوراللهی به تیم ملی هموار می‌کند؟

خاموش‌ترین یاغی

بهروز رسایلی

یکی از عجیب‌ترین و کشدارترین پرونده‌های سالیان اخیر فوتبال ایران، داستان خط خوردن احمد نوراللهی از تیم ملی بوده است؛ اتفاقی که پیش از جام ملت‌های آسیا استارت خورد و هرگز، هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد تا این اندازه به طول بینجامد. با وجود این، نوراللهی نه‌تنها در جام ملت‌ها حاضر نبود بلکه حالا و در آستانه آغاز دوباره اردوی تیم ملی هم خبری از این بازیکن نیست. او را احتمالا باید خاموش‌ترین یاغی این سالیان فوتبال ایران دانست.

   آمار چشمگیر
بعد از حذف تیم ملی ایران از جام ملت‌های آسیا، صحبت‌های زیادی در مورد جای خالی نوراللهی در این تیم مطرح شد که طبیعی هم بود اما آنچه فضا را تشدید کرده، آمار و عملکرد بسیار مؤثر هافبک ایرانی در فصل رو به پایان لیگ امارات بوده است. نوراللهی که بعد از کسب عنوان قهرمانی با شباب‌الاهلی به الوحده پیوست، در این تیم هم مهره کلیدی و مهمی بوده است. نوراللهی در لیگ برتر امارات 25بازی انجام داده، 6گل زده و 8پاس گل ارسال کرده است. او به‌عنوان یک هافبک میانی، در این مسابقات به‌طور میانگین هر 150دقیقه یک گل زده یا ساخته که واقعا آمار خوبی است. همین عملکرد هم باعث شده نوراللهی در جدول برترین پاسورهای فصل فوتبال امارات در رده سوم قرار بگیرد. او در لیگ کاپ هم مهره مهمی برای الوحده بوده و 4گل زده و یک پاس گل داده است. به کمک همین آمار هم بود که در نهایت الوحده قهرمان این مسابقات شد و نوراللهی نخستین جامش را با زرشکی‌پوشان دشت کرد. وقتی بازیکنی در چنین فرمی به سر می‌برد و جایی در تیم ملی ندارد، طبیعی است که بحث‌های زیادی صورت بگیرد؛ فارغ از اینکه چه‌کسی بیشتر مقصر است.

   خبری از عذرخواهی نیست؟
حدود 7ماه پیش، نوراللهی قبل از بازی ایران با هنگ‌کنگ در ورزشگاه آزادی از تیم ملی کنار گذاشته شد. با وجود اهمیت موضوع، هیچ‌وقت اطلاعات زیادی در این مورد به رسانه‌ها درز نکرد. از آن زمان تا امروز فقط یک خط در مورد این اتفاق توضیح داده شده: «نوراللهی زمانی که متوجه شد در لیست ۲۳نفره تیم ملی نیست حاضر نشد در کنار سایر بازیکنان خط‌خورده روی سکو بنشیند و همین امر باعث اخراج او از اردوی تیم ملی شد.» از آن پس گویا کادرفنی تیم ملی در انتظار عذرخواهی هافبک الوحده بوده‌اند اما این اتفاق تا‌کنون رخ نداده و از حالا به بعد هم احتمال وقوع آن ناچیز است. ما در مورد بازیکن خاصی حرف می‌زنیم که در همه این سال‌ها احساساتش را پنهان کرده و به چیزی واکنش نشان نداده. وقتی او حتی به غیبت خودش در جام ملت‌ها و حذف تیم ملی هم در حد یک استوری عکس‌العمل نشان نداد، از حالا به بعد هم بعید است چنین اتفاقی رخ بدهد.

   مصدومیت عزت‌اللهی معادلات را عوض می‌کند؟
در این میان اما یک خبر جدید شاید معادلات اردوی‌ ماه جاری تیم ملی را دستخوش تغییر کند؛ اینکه سعید عزت‌اللهی هافبک دفاعی فیکس این سالیان تیم ایران در شباب‌الاهلی مصدوم شده و بازی با ازبکستان را از دست داده است؛ مسابقه‌ای مقابل یک تیم رو به رشد در آسیای میانه که با وجود قطعی شدن صعود ایران از مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی، برای امیر قلعه‌نویی جنبه حیثیتی دارد. آیا غیبت عزت‌اللهی موجب تغییر موضع کادرفنی در مورد نوراللهی می‌شود؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید