• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226340
+
-

آزادی زندانیان ترفندی برای کلاهبرداری میلیاردی

مرد شیاد با این ادعا که در دستگاه قضایی و انتظامی نفوذ دارد از مردی یک میلیارد تومان گرفت تا برادر او را که زندانی است آزاد کند اما یکباره ناپدید شد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل در دستور کار مأموران پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت. شاکی مردی بود که می‌گفت فریب یک مأمور قلابی را خورده و یک میلیارد تومان به او داده است. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود، گفت:‌ مدتی قبل برادرم به خاطر پرونده‌ای که داشت به زندان افتاد. در این مدت تلاش زیادی انجام دادم تا او را آزاد کنم اما فایده‌ای نداشت تا اینکه با مردی که مدعی بود در دستگاه قضایی و انتظامی نفوذ دارد آشنا شدم. او ادامه داد:‌ این فرد خودش را مأمور عالی‌رتبه دولتی و فردی بانفوذ در دستگاه‌های قضایی و انتظامی معرفی کرد و گفت می‌تواند روند رسیدگی به پرونده برادرم را تغییر دهد و زمینه آزادی او را فراهم کند. من هم که حرف‌هایش را باور کرده بودم برای انجام این کار به او یک میلیارد تومان پرداخت کردم؛ اما بعد از آن بود که دیگر جواب تماس‌های تلفنی‌ام را نداد و یکباره ناپدید شد.
با ثبت این شکایت تحقیقات پلیس در این‌باره آغاز شد و مأموران بعد از انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه متهم را در شهر پرند رباط کریم شناسایی و او را دستگیر کنند. آنها در بازرسی مخفیگاه متهم یک رشته دستبند و تعدادی مهر مربوط به شرکت‌های مختلف را کشف کردند. سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اعلام جزئیات این پرونده گفت: متهم در جریان بازجویی‌های مقدماتی به جرم خود اعتراف کرد و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید