• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226265
+
-

ماشین‌ ظرفشویی چقدر برق مصرف می‌کند؟

میزان مصرف برق ماشین‌های ظرفشویی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، ولی به هرحال این وسیله را باید جزو وسایل نسبتا پرمصرف محسوب کرد. معادل 85درصد از سهم مصرف انرژی ماشین‌های ظرفشویی مربوط به عملکرد گرمکن‌شان است. گرمکن این دستگاه 84درصد از کل مقدار انرژی برحسب وات را مصرف می‌کند. همینطور موتور 14درصد کل مقدار انرژی برحسب وات را مصرف می‌کند و 2درصد باقیمانده هم مربوط به پمپ است؛ به‌عنوان مثال برای یک ماشین ظرفشویی که 1400وات انرژی مصرف می‌کند، 1100وات مربوط به گرمکن، 265وات مربوط به موتور و 35وات باقیمانده از انرژی کلی صرف پمپ می‌شود.به‌طور میانگین ‌میزان مصرف برق ماشین ظرفشویی به وات در هر چرخه شست‌و‌شو 1.17کیلووات بر ساعت است که این مقدار برای یک‌ماه و یک سال به‌ترتیب 20.98و 251.81کیلووات بر ساعت برق خواهد بود.به این ترتیب مصرف انرژی این دستگاه به‌طور میانگین 1.7کیلووات بر ساعت در هر بار استفاده است. می‌توان نتیجه گرفت که این دستگاه مصرف انرژی نسبتا بالایی دارد و تعداد معدودی از وسایل هستند که کمتر انرژی مصرف می‌کنند.

چند ترفند برای مدیریت مصرف برق ماشین‌ظرفشویی
  قبل از اینکه ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید، مطمئن شوید تمام ظروف کثیف را جمع‌آوری کرده‌اید. این کار علاوه‌بر کاهش تعداد چرخه‌های استفاده از ماشین ظرفشویی موجب کاهش میزان مصرف برق ماشین ظرفشویی شما نیز می‌شود.
  ماشین ظرفشویی را بیش‌ازحد پر از ظروف نکنید؛ زیرا آب برای شست‌وشوی مؤثر نیازمند فضای کافی است در غیراین‌صورت در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می‌شود.
   به‌محض اتمام شستن ظروف و زمانی که ظرف‌ها هنوز داغ هستند، بهتر است کمی در ماشین ظرفشویی را باز کنید. این کار علاوه‌بر تسریع در تبخیر آب داغ، موجب کاهش استفاده از خشک‌کن و در نهایت کاهش مصرف انرژی ماشین ظرفشویی می‌شود.
  ماشین ظرفشویی خود را به‌طور منظم و با دقت تمیز کنید. وجود ذرات غذا و ذرات باقیمانده در دستگاه می‌تواند موجب کاهش کارایی دستگاه شما شود.
 در ساعات اوج مصرف یا در روزهای گرم تابستان از این دستگاه استفاده نکنید؛ زیرا گرمای هوا موجب افزایش گرمای حاصل از دستگاه و در نهایت اختلال در سیستم تهویه‌مطبوع ماشین ظرفشویی می‌شود که نتیجه آن افزایش میزان مصرف برق ماشین‌ ظرفشویی خواهد بود.
  هرچند که مصرف انرژی این دستگاه و هدررفت آب در مقابل شستن با دست کمتر است، اما در برخی مواقع که ظروف کم هستند، می‌توانید برای کاهش میزان مصرف برق ماشین ظرفشویی از روش دستی استفاده کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید