• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
سه شنبه 8 خرداد 1403
کد مطلب : 226186
+
-

طرح توسعه مرز باشماق

مرز
طرح توسعه مرز باشماق

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: طرح توسعه و ساماندهی مرز باشماق از هفته‌های آینده آغاز خواهد شد و براساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار طی یک برنامه ۲ساله انجام می‌شود.
فرزاد حسنی با اشاره به اینکه مرز باشماق از مرزهای مهم زمینی کشور است که از سال۱۴۰۱ به‌عنوان مرز، هدف تردد زائران اربعین انتخاب شده، به ایرنا اعلام کرد: در این مرز شاهد کمبودهایی در حوزه زیرساخت بودیم و تلاش شده در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ارتقاء یابد.
به‌گفته او، با توجه به معرفی این مرز به‌عنوان مرز هدف اربعین و جایگاه ویژه آن در امر صادرات و واردات باید روند خدمات‌رسانی و نحوه تردد تغییر پیدا می‌کرد و به همین دلیل ۲۵هکتار اراضی به مجموعه قبلی در مرز باشماق اضافه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان، وسعت کنونی مرز باشماق را ۵۰ هکتار اعلام کرد و گفت: برای اجرای طرح توسعه این مرز، قرارداد اولیه‌ای با پیمانکار بسته شده که طی هفته‌های آینده آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح توسعه مرز باشماق با توجه به حجم کار ۲۴‌ماه طول می‌کشد، اظهار کرد: براساس این طرح تمام مسیرهای تردد ترانزیت، صادرات و زائران تفکیک شده و همچنین برای تامین امنیت بالای خودروهای سوخت، ورود و خروج سوخت نیز به‌صورت تفکیکی اجرا خواهد شد.
حسنی تأکید کرد: اجرای این طرح در مرز باشماق فقط برعهده راهداری نیست و دستگاه‌های زیادی متولی هستند و ورود پیمانکار به مرز تغییراتی ‌در نحوه خدمات‌رسانی مجموعه گمرک و استاندارد و دیگر دستگاه‌ها خواهد داشت؛ لذا از مدیران انتظار می‌رود تا با مشارکت و همکاری صددرصدی، زمینه تسریع در اجرای طرح توسعه را فراهم کنند.
او با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه‌مدتی نیز برای سال‌جاری پیش‌بینی شده است، ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک در مرز، نوبت‌دهی تانکر و کامیون‌های ترانزیتی در این مرز اجرا خواهد شد که لازم است گمرک، مرزبانی و فرمانداری مریوان همکاری مناسبی با این اداره کل داشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید