• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
سه شنبه 8 خرداد 1403
کد مطلب : 226175
+
-

تدوین ۶۳۶ بسته سرمایه‌گذاری توسعه گردشگری

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، ۶۳۶بسته سرمایه‌گذاری کشور به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری تدوین شد.
به ‌گزارش معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، احمد تجری گفت: هدف از تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی ظرفیت‌های گردشگری موجود، بسترسازی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران واجد شرایط و همچنین تسریع و تسهیل در فرایندهای سرمایه‌گذاری است.
وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور در تدوین بسته‌های احصاشده اظهار کرد: ۱۸۴بسته سرمایه‌گذاری با همکاری‌های بخش خصوصی، ۱۴۳بسته سرمایه‌گذاری با همکاری و مشارکت شهرداری و همیاری شهرداری‌ها و ۱۲۵بسته سرمایه‌گذاری گردشگری در حوزه منابع آبی، آب‌درمانی و تفریحات و سرگرمی‌های آبی با همکاری و مشارکت وزارت نیرو تهیه شده است. مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری ادامه داد: همچنین ۶۳بسته سرمایه‌گذاری با مشارکت منابع طبیعی و ۴۹بسته با همکاری و محوریت صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی تدوین شده است.
به‌گفته او، ۱۴بسته نیز با همراهی شرکت فرودگاه‌های کشور به‌منظور توسعه گردشگری ایران آماده شده است. براساس اظهارات مدیرکل سرمایه‌گذاری زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری معاونت گردشگری کشور، ۱۳بسته سرمایه‌گذاری نیز با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور تدوین شده است. احمد تجری اعلام کرد: ۹بسته سرمایه‌گذاری گردشگری هم با همکاری وزارت راه و شهرسازی در کشور تهیه شده است. به ‌گفته مدیرکل سرمایه‌گذاری معاونت گردشگری کشور، ۷بسته سرمایه‌گذاری برای تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در مناطق آزاد کشور و با مشارکت سازمان مناطق آزاد تهیه و تدوین شده است.
تجری تأکید کرد: ۶بسته سرمایه‌گذاری گردشگری نیز با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و ۲۳بسته گردشگری با مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور تدوین شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید