• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
دو شنبه 7 خرداد 1403
کد مطلب : 226112
+
-

مرگ 6نوزاد در آتش‌سوزی بیمارستان

آن سوی مرز
مرگ 6نوزاد در آتش‌سوزی بیمارستان

در پی یک آتش‌سوزی در بیمارستان کودکان در دهلی نو، پایتخت هند، 6نوزاد تازه متولد شده جان خود را از دست دادند.
به گزارش همشهری به نقل از آسوشیتدپرس، روز شنبه 25می(5اردیبهشت) پلیس و آتش‌نشانی شهر دهلی‌نو در جریان آتش‌سوزی در بیمارستان اطفال در منطقه ویوک ویهار قرار گرفتند. طولی نکشید که تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند و تلاش برای مهار آتش آغاز شد.
محل اصلی آتش‌سوزی بخش مراقبت از نوزادان بود؛ جایی که ده‌ها نوزاد تازه متولد شده در آنجا نگه داری می‌شدند و این مسئله حساسیت ماجرا را بیشتر می‌کرد.
شدت آتش‌سوزی به قدری بالا بود که در کنار مأموران پلیس و آتش‌نشانی، مردم نیز برای نجات نوزادان وارد آتش شدند.
این در حالی بود که خانواده افرادی که در بیمارستان بستری بودند پس از اطلاع از حادثه خودشان را به محل آتش‌سوزی رساندند و با چشمانی نگران و گریان منتظر نجات عزیزانشان از دل آتش بودند.
در این میان تیم‌های امدادی، نوزادان را یکی پس از دیگری از محل آتش‌سوزی خارج و به منطقه‌ای امن منتقل می‌کردند.
 براساس گزارش پلیس، به‌رغم تلاش‌های بسیار برای نجات نوزادان، 6نوزاد جان خود را از دست دادند و این در حالی بود که بقیه نوزادان با کمک تیم‌های امدادی نجات یافته و از محل خارج شدند. پس از مهار شعله‌های آتش، بررسی‌ها برای مشخص شدن علت حریق آغاز شد و مأموران آتش‌نشانی اعلام کردند که آتش‌سوزی به‌دلیل انفجار یک سیلندر اکسیژن در بخش مراقبت از نوزادان رخ داده و پس از آن آتش به سرعت گسترش یافته است. پلیس دهلی‌نو بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد چگونگی مرگ این نوزادان در بیانیه‌ای اعلام کرد که علت دقیق این حادثه و شناسایی مقصران در دست بررسی است و آنها به‌زودی محاکمه خواهند شد. به‌دنبال این حادثه، رئیس بیمارستان بازداشت شده و تحقیقات ادامه دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید