• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 7 خرداد 1403
کد مطلب : 226043
+
-

گلزنان پرسپولیس غایبند

نتیجه عجیب پرسپولیس در هفته 28 کاری کرد که بهترین بازیکن از یک تیم بازنده بیرون بیاید

گلزنان پرسپولیس غایبند

در هفته‌ای که اتفاقات عجیب‌وغریب و نتایج غیرمنتظره خیلی زیادی در لیگ برتر رخ داد، 6بازیکن توانستند نمرات بالاتر از 8 بگیرند که در نوع خودش اتفاق جالبی در لیگ برتر بود. در لیگ ایران به ندرت شاهد چنین هفته‌ای هستیم که هم تعداد بازی‌های پرگل زیاد باشد و هم تعداد بازیکنانی که امتیازات بالایی از متریکا می‌گیرند. این هفته اما از گلر جوان پیکان گرفته که نمره 8 را دریافت کرد تا ستاره استقلال‌خوزستان در مقابل پرسپولیس که بهترین بازیکن هفته شد، 6بازیکن توانستند به نمره بالای 8برسند. در شگفتی‌سازی نیمه‌تمام استقلال خوزستان مقابل پرسپولیس، علیرضا کاظمی که در کل فصل یک گل زده بود طی یک‌نیمه 2گل زد و به امتیازی رسید که حتی درخشش پرسپولیسی‌ها در نیمه‌دوم هم نتوانست عنوان بهترین بازیکن میدان را از او بگیرد. نمره8.45، بالاترین نمره این بازی بود و البته در 7بازی دیگر هم هیچ بازیکنی نتوانست از متریکا نمره بالاتری بگیرد. بنابراین علیرضا کاظمی عنوان برترین بازیکن زمین را به‌دست آورد.

   سپاهان 2– فولاد 2
سپاهان که چند هفته‌ای است از رقابت قهرمانی خارج شده، حالا فقط برای حفظ پله سوم و البته بردن جام‌حذفی تلاش می‌کند. این تیم در هفته بیست‌وهشتم نمایش خوبی مقابل هوادار داشت و با برد 2 بر صفر در این میان 2بازیکن خودش را در جمع برترین‌های هفته دید. رامین رضاییان با نمره8.22 و فرشاد احمدزاده با نمره7.79 بهترین‌های سپاهان بودند که در تیم منتخب هفته هم قرار گرفتند. به جز سپاهان فقط یک تیم دیگر یعنی فولاد بود که 2بازیکن در تیم منتخب داشت، با این تفاوت که بازیکنان فولاد جایی در میان برترین‌های این فصل ندارند. موسی کولیبالی (7.99) و ساسان انصاری (7.76) دو فولادی حاضر در تیم منتخب هفته بودند. موسی تک‌گل پیروزی‌بخش فولاد را هم در مصاف با ذوب‌آهن به ثمر رساند.

   دیناروند، نیازمند جدید
محمدرضا دیناروند، دروازه‌بان جوانی که به تازگی وارد ترکیب پیکان شده این هفته در سومین بازی نخستین کلین‌شیت خودش را به ثبت رساند. این گلر تازه‌وارد به لیگ برتر این هفته در تساوی بدون گل با تراکتور توانست هر 3ضربه داخل چارچوب حریف را مهار و نمره8 را از متریکا دریافت کند. او با این امتیاز برای نخستین بار در رده بزرگسالان توانست با دروازه بسته بازی را به پایان برسد و علاوه بر این در تیم منتخب هفته نیز قرار بگیرد.

   وحید، تنها نماینده پرسپولیس
در خط دفاعی علاوه بر کولیبالی و رامین رضاییان که نام آنها ذکر شد، میثم تهی‌دست (نفت آبادان) و حسین گودرزی (شمس‌آذر قزوین) هم با دریافت نمرات بالا به تیم منتخب هفته رسیدند. تهی‌دست که این هفته هر 2گل آبادانی‌ها را به ثمر رساند با نمره8.21 یکی از بهترین نمرات این هفته را گرفت. در خط میانی هم وحید امیری با نمره7.80 تنها نماینده پرسپولیس در تیم منتخب هفته شد. او بین 2نیمه به زمین رفت و کمک کرد تا پرسپولیسی‌ها باخت 3 بر صفر را با برد 4 بر 3 عوض کنند. جالب است که هیچ‌یک از 4گلزن پرسپولیس در تیم منتخب نیستند اما وحید امیری بدون گل زده و فقط با یک پاس گل بالاترین امتیاز را گرفته است. امیری در کنار احمدزاده (سپاهان)، انصاری (فولاد) و کاظمی (استقلال خوزستان) ترکیب 4نفره خط میانی تیم منتخب را شکل داده است.

   جوانان جسور
و اما 2مهاجم برتر این هفته رضا جبیره (آلومینیوم) و سعید سحرخیزان (گل‌گهر) بودند. 2مهاجم گلزن که اتفاقا هر دو از یک بازی بیرون آمدند. در مصاف آلومینیوم و گل‌گهر که با نتیجه 3بر 2به پایان رسید جبیره 2گل زد و سحرخیزان یک گل. مهاجم آلومینیوم نمره8.35 گرفت و مهاجم گل‌گهر به نمره8.19 رسید. البته زیباترین گل این بازی و شاید زیباترین گل فصل را امین کاظمیان زد که برای زدن گل حتی وارد زمین حریف هم نشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :