• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
دو شنبه 7 خرداد 1403
کد مطلب : 226041
+
-

قاتل آشنای رویاها؟

شاید استقلال هر دو جام این فصل را با تیر خلاص بازیکنانی از دست بدهد که نکونام آنها را نخواست

قاتل آشنای رویاها؟

با از دست‌رفتن صدر جدول پس از تساوی با نساجی، استقلال در وضعیت شکننده و نامطلوبی قرار گرفته است. هفته‌ها حضور مستمر در صدر و نزدیک و نزدیک‌ترشدن به‌احتمال فتح جام، باعث شده بود خیلی از مشکلات تیم به چشم نیاید و حمایت و هم‌صدایی حداکثری با کادرفنی وجود داشته باشد. با این حال اوضاع پس از توقف استقلال در مازندران و کام‌بک شگفت‌انگیز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پیچیده شد. حالا صدای انتقادات بیش از هر زمان دیگری بلند است و ازجمله سازوکار کادر فنی در مورد چگونگی جذب بازیکنان هم به بوته نقد کشیده شده است. در این میان تکراری‌ترین سوژه‌های در دسترس برای منتقدان جواد نکونام، از دست‌رفتن امکان حضور 2بازیکن خارجی مؤثر در تیم بوده است؛ منتظر محمد عراقی و اوستون اورونوف ازبک.
در مورد ارزش‌های فنی هیچ‌یک از 2بازیکن مزبور تردید جدی وجود ندارد و به شکل حیرت‌انگیزی، هر دو کاملا امکان حضور در استقلال را داشتند. منتظر محمد در حالی ابتدای فصل آبی‌پوش شد که جواد نکونام به هر دلیل تمایل چندانی به همکاری با این بازیکن عراقی نداشت. در نتیجه او به مس‌رفسنجان قرض داده شد و آنجا دست‌کم از نظر فنی عملکرد نسبتا خوبی داشت. شاید بهترین نمایش محمد در مس، مربوط به بازی با آلومینیوم بود که در جریان برتری 3بر یک تیمش موفق شد دبل کند. مفت‌بازی بزرگ‌تر استقلال اما بی‌گمان به ماجرای اوستون اورونوف مربوط می‌شود؛ وینگر ازبکستانی که حالا دیگر همه ایران می‌دانند در ابتدا به استقلال پیشنهاد شد اما نکونام به شکل عجیبی جذب او را منوط به خرید همزمان بازیکن ایرانی دیگر کرد و در نهایت اورونوف پرسپولیسی شد.
اورونوف تا‌کنون 6گل برای پرسپولیس زده و نقش مهمی در صدرنشینی این تیم داشته است. او در بازی با استقلال‌خوزستان اگرچه بهترین روزش را پشت‌سر نگذاشت اما گل بسیار مهمی زد که شاید آخر فصل قهرمانی را از استقلال بگیرد. طعنه‌آمیز اینکه گل دوم مس رفسنجان در بازی حذفی با استقلال را هم منتظر محمد زد تا سند حذف آبی‌ها از دیگر جام این فصل از سوی او امضا شود!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید