• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
پنج شنبه 3 خرداد 1403
کد مطلب : 225824
+
-

دستاوردهای آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه

دستاوردهای آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه

شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از اواخر۱۳۹۷ تا تیرماه۱۴۰۰ به ‌مدت 2سال ریاست قوه قضاییه را برعهده داشت و اقدامات مفید و مؤثری انجام داد. در این گزارش به مهم‌ترین دستاوردهای دوران ریاست شهید رئیسی بر قوه قضاییه می‌پردازیم.
تدوین سند تحول قضایی، در پی مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انجام تحول در سیستم قضایی و تأمین انتظارات مردم، از سال۱۳۹۷ در دستور کار قوه قضاییه گرفت.
از جمله خدمات ارزشمند آیت‌الله رئیسی در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه، می‌توان به تصویب قوانین و مقررات حقوقی و کیفری براساس خلأ‌های قانونی موجود در موضوعات مختلف همچون قوانین و مقررات مربوط به حمایت و جهش تولید، مبارزه با فساد، حمایت از دادرسی تخصصی، حمایت از بستر الکترونیک و...اشاره کرد.
اقدامات دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولید طی 2سال ریاست آیت‌الله رئیسی، منتهی به احیای بیش از ۲هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور شد که از این میزان، بالغ بر ۱۰۰۲واحد تولیدی در سال۱۳۹۹ و بالغ بر ۹۹۰واحد تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل در سال۱۳۹۸ با اقدامات حمایتی دستگاه قضا به مدار تولید بازگشتند و در نتیجه ورود دستگاه قضایی به مقوله رفع موانع تولید، اشتغال بیش از 100هزار نفر حفظ و از بیکاری آنها جلوگیری شد.
از دیگر دستاوردهای قوه قضاییه در زمان آیت‌الله رئیسی می‌شود به این موارد اشاره کرد: مبارزه با فساد، رسیدگی به ترک فعل ها، بازگشت اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت‌المال، بازدید از زندان‌ها، تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و کاهش اطاله دادرسی و توجه به حفظ حقوق شهروندی.

این خبر را به اشتراک بگذارید