• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
پنج شنبه 3 خرداد 1403
کد مطلب : 225783
+
-

شهرداری تهران ،خدمتگزار تشییع پیکر شهدای خدمت

پیش از رسیدن پیکر شهدای خدمت به تهران، شهرداری پایتخت آماده برگزاری مراسم وداع و تشییع رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ودیگر شهدا بودند. پیکر شهدا پس از ورود به تهران، از نخستین ساعات صبح در خیابان انقلاب به سمت دانشگاه تهران تشییع شد.
به‌گفته محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در روز اول خرداد که مراسم وداع ساعت۲۱ در مصلی برگزار‌شد، خدمت‌رسانی در تمام خطوط حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس، مترو (جز خط ۵ و پرند) و تاکسی تا پایان ساعت۲۴ ادامه داشت و شرکت واحد اتوبوسرانی ناوگان ویژه‌ای به انتقال عزاداران به مصلای
 امام خمینی(ره) تخصیص داد. در این مراسم ۲۰۰ آتش‌نشان در ۴۰نقطه به همراه ۶۰دستگاه خودروی سنگین، سبک و موتورسیکلت‌های آتش‌نشانی در بخش‌های داخلی مصلای تهران و بزرگراه‌های اطراف مستقر بودند.با توجه به پیش‌بینی‌ها از ساعت ۵:۳۰ صبح چهارشنبه سرویس‌دهی مترو، اتوبوس و تاکسی آغاز و اتوبوس‌های پایتخت علاوه بر مسیرهای حرکتی خود در ۱۲نقطه و در میادین اصلی برای انتقال تشییع‌کنندگان مستقر شده و به خدمت‌رسانی مشغول بودند. ۲۰۰دستگاه ون نیز برای جابه‌جایی شهروندان در محل‌های پیش‌بینی‌شده قرار داشتند.

نظافت مسیر تشییع
همچنین معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره رفت‌وروب مسیر‌های تشییع در روز چهارشنبه گفت: حین حرکت تشییع‌کنندگان، نظافت به‌صورت مستمر انجام شد. در پایان مراسم نیز بلافاصله نظافت‌ها انجام گرفت تا شهر به شکل عادی خود بازگردد. حسین نظری نیز گفت: روز چهارشنبه ۱۴۰۰کارگر و ۱۵۰۰نیروی پاکبان و عامل اجرایی در محور اصلی مشغول‌به‌کار بودند و ۱۶۰دستگاه ماشین مکانیزه و تخصصی نیز در آماده‌باش کامل قرار گرفتند تا حین و پس از مراسم فعالیت خود را انجام دهند. شرکت شهربان با هزار نیروی اجرایی و ۵۰۰دستگاه خودرو در مسیر مستقر بودند و برای انضباط مسیر به پلیس راهور و نیروهای اجرایی کمک می‌کردند. نیرو‌های بهشت‌زهرا نیز با مه‌پاش‌های خود در محور مستقر شده‌ بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید