• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
پنج شنبه 3 خرداد 1403
کد مطلب : 225780
+
-

تحول در حمل‌ونقل پایتخت با حمایت دولت

حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت، اتفاقی است که شاید در تاریخ بلدیه تهران بی‌سابقه و کم‌نظیر باشد، اما همین موضوع نشان از وفاق دولت و مدیریت شهری دارد. از سوی دیگر، تفویض مسئولیت رسیدگی به امور آسیب‌های اجتماعی توسط رئیس‌جمهور شهید به شهردار تهران هم بیانگر آن است که شهید سیدابراهیم رئیسی دغدغه شهر و شهروندان و به‌ویژه آسیب‌دیدگان شهر را داشت. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در تشریح برنامه‌هایی که با حمایت رئیس‌جمهور شهید در پایتخت صورت گرفت، گفت که قرار بود 2بسته در حوزه مسکن و معیشت با حضور سیدابراهیم رئیسی خردادماه رونمایی شود.

رئیس‌جمهورشهید پیگیر احوال کودکان کار بود
رئیس‌جمهور شهید نگران آسیب‌دیدگان اجتماعی و پیگیر احوال کودکان کار بود. زاکانی با بیان این مطلب گفت که رئیس‌جمهور شهید، اهل خدمت بود و بارها موضوعات در حوزه آسیب‌های اجتماعی را پیگیری می‌کرد. نگران فروافتادگان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌ویژه کودکان کار بود. او در ادامه عنوان کرد: «اهتمام ویژه‌ای در اجرای مسئولیت‌های بر‌زمین‌مانده داشت و پشتکار و خستگی‌ناپذیری رئیس‌جمهور شهید برای همیشه نامش را در تاریخ ماندگار کرد.»

تصمیم به نفع مردم
زاکانی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح برخی ‌ویژگی‌های بارز شهید رئیسی پرداخت و گفت: «ایشان وجود پاکی داشت و هرجا که بود، به پاکی معروف بود. روحیه فساد‌ستیزی داشت. در 3سال اخیر درس‌های زیادی از ایشان یاد گرفتیم. نخستین ویژگی‌اش اخلاص بود و ذره‌ای هواخواهی در وجودشان نبود. طی 3 سال گذشته آماده گرفتن تصمیمات به نفع مردم بود.»

تحول با وجود محدودیت‌های ارزی
رئیس‌جمهورشهید همیشه حامی شهرداری تهران بود. زاکانی با اشاره به این موضوع گفت: «با آنکه اوایل دوره به لحاظ محدودیت‌های ارزی اوضاع مناسبی وجود نداشت، از عملیاتی‌شدن قرارداد خرید ۶۳۰‌دستگاه واگن از چین حمایت کرد و گفت که اجرایی‌شدن این قرارداد عواید زیادی برای مردم دارد.» او ادامه‌داد: «رئیس‌جمهور شهید حامی تمام‌قد تحول حمل‌ونقل عمومی در پایتخت بود. همچنین در حوزه معیشت و مسکن بسیار پیگیر بود. قرار بود پروژه آغاز عملیات عمرانی ساخت ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی در تهران و همچنین پروژه تکمیل زنجیره توزیع کالاهای اساسی در پایتخت، با حضور ایشان افتتاح شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید