• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225654
+
-

کلونی معتادان در تهران برچیده شد

سخنگوی شورای شهر در جلسه علنی دیروز: هیچ معتادی در خیابان نمی‌ماند و به مراکز یاور شهر منتقل می‌شوند

شورا
کلونی معتادان در تهران برچیده شد

مریم باقرپور-دبیر گروه شهری

«امروز دیگر شاهد کلونی معتادان در سطح شهر نیستیم و آنچه در میادین دیده می‌شد، دیگر وجود ندارد؛ به‌طوری که در دره فرحزاد، شوش‌غربی و شرقی، پارک میثاق، شیان و محلاتی از این قبیل شاهد کلونی معتادان نیستیم.» این مطالب را علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در حالی در دویست‌وسی‌وهفتمین جلسه شورا مطرح کرد که نتیجه این نشست، مصوبه‌ها و خبرهای خوش دیگری داشت،  از جمله اینکه مردم پایتخت می‌توانند از تخفیف‌های بیشتری در مراکز فرهنگی بهره‌مند شوند و همچنین ساکنان محله چیتگر شمالی منطقه21 مشکلات‌شان روی میز مدیران شهری قرار گرفت.

در محله چیتگر چه می‌گذرد؟
شروع جلسه دویست‌وسی‌وهفتم به گزارشی از بازدید محله چیتگر شمالی اختصاص داشت و در این زمینه عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تکه بیست‌ویکم پایتخت به‌عنوان منطقه‌ای جوان در سال۸۳ با تفکیک از 3ناحیه منطقه۹ تشکیل شد. این منطقه به‌عنوان پهنه اصلی استقرار کارخانجات صنعتی درنظر گرفته شده، به‌نحوی که ۱۰کارخانه خودروسازی و صنایع وابسته در محدوده این منطقه مستقر هستند. تعدادی از محله‌های این منطقه در قالب شهرک‌ها قرار دارند که می‌توان به شهرک نفت، آزادی، استقلال، پاسداران، دانشگاه، فرهنگیان و شهرداری اشاره کرد و علاوه بر ساختار شهرک، محور ساختار محله‌ای برای آنها درنظر گرفته شده است.

قابلیت‌های محله
او وجود معابر عریض را از قابلیت‌های این محله دانست و گفت: این محله براساس طرح جامع طراحی صورت گرفته است اما با تعریف سقف طبقات ساختمان‌ها در 3طبقه، شاهد وجود ساختمان‌های فرسوده زیادی در آن هستیم که مالکانش نمی‌توانند از مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا  با توجه به سرانه های محله گفت: بوستان یاس و بوستان مادر به شکل قابل‌قبولی نگهداری می‌شوند اما فضای سبز کارخانجات و شهرک‌ها از حیطه مسئولیت شهرداری خارج است و نمی‌تواند نگهداری این فضاها را انجام دهد.

کلونی در پایتخت نداریم
در این جلسه به موضوع آسیب‌های اجتماعی هم توجه شد. به‌گونه‌ای که سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری ضرورت رسیدگی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی شهر تهران، از شناسایی و پلمب ۴۰۰خانه پلاک قرمز در پایتخت و همچنین فعالیت ۱۰مرکز یاورشهر در تهران خبر داد.علیرضا نادعلی گفت: در پایتخت به‌طور متوسط یک یاورشهر ایجاد شده و پذیرش معتادان در یاورشهرها صورت می‌گیرد. به تازگی هم یاورشهر۱۰ با تلاش سازمان رفاه و خدمات اجتماعی راه‌اندازی شد. درحالی‌که در گذشته با کمبود فضا مواجه بودیم اما حالا برای معتادان 7هزار و 750ظرفیت وجود دارد. او با بیان اینکه برخی معتادان زخم باز داشتند یا سالمند بودند، گفت: اکنون دیگر هیچ فرد معتادی بیرون نمی‌ماند و به مراکز یاورشهر منتقل می‌شود. حتی شاهد کلونی معتادان در سطح شهر نیستیم و آنچه در میادین دیده می‌شد، دیگر وجود ندارد و در دره فرحزاد، شوش‌غربی و شرقی، پارک میثاق، شیان و محلاتی از این قبیل کلونی نیست.

پیگیری مشکلات محله
مشکل سیستم فاضلاب، پیمانکارانی که زمین چمن را بیش از قیمت مصوب اجاره می‌دهند، رهاشدن ساختمان مرکز مخابرات چیتگر و وجود 2پل عابرپیاده در محله از مواردی بود که در بازدیدها از چشم امانی دور نماند و خواستار پیگیری آنها شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید