• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225655
+
-

توضیحات رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره برخی مسائل شهر

واقعیت‌هایی از ساخت هتل تا تحویل واگن‌ها در بهمن‌ماه

پای درختان و ساخت هتل در بوستان‌ها به حاشیه دویست‌وسی‌وهفتمین جلسه شورا هم کشیده شد و رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره قطع درختان چیتگر گفت: هیچ احمقی نمی‌رود درختان چیتگر را قطع کند و اگر درختی در آنجا از بین می‌رود، می‌تواند دلایل مختلفی از جمله خشک‌شدن داشته باشد.
مهدی چمران درباره ساخت هتل هم گفت: هیچ اطلاعیه‌ای درباره ساخت هتل‌های ۵ستاره در بوستان‌ها به شورا ارائه نشده است. تا زمانی که شورا مطلع نشده و موضوع را مصوب نکند چنین اقدامی عملی نخواهد شد.او افزود: وزارت میراث فرهنگی به‌دلیل کمبود هتل در تهران و تشویق به ساخت آن بارها پیشنهاد داده است. حتی در نقاط مختلفی که شهرداری، زمین و امکانات لازم داشته به‌صورت مشارکتی یا غیرمشارکتی هتل‌هایی ساخته می‌شود، اما در پارک‌ها غیراز آنچه مصوب می‌شود، مجوز هیچ ساخت‌و‌سازی‌ دیگری وجود ندارد، مگر آنکه شرایط خاصی به‌وجود بیاید. از طرفی بوستان‌های سبز که قابل استفاده‌اند، نه‌تنها مکان مناسبی برای هتل بلکه برای هیچ سازه دیگری نیست، مگر اینکه مسجد، نمازخانه و سرویس‌های مورد نیاز پارک در آن جانمایی شود. بنابراین هنوز چنین موردی به‌صورت عملیاتی به شورا ارائه نشده است.

مشارکت بخش خصوصی در پروژه شهید متوسلیان
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به شیوه اجرای تونل شهید متوسلیان هم گفت: در این زمینه هنوز طرحی به شورا ارائه نشده است،  اما مطالعات آن در لایحه بودجه لحاظ شده. گرچه موضوع تونل شهید متوسلیان از دوره قبل هم مطرح بود، چون پروژه بسیار عظیمی است و منابع مالی زیادی می‌طلبد. به همین دلیل پیشنهاد شد اجرای این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود تا از بهره‌برداری آن بتواند تامین مالی داشته باشد. بخش‌های خصوصی می‌توانند در این‌باره طرح‌های خود را ارائه داده و پس از بررسی درصورت قابل‌قبول بودن اجرایی شود.

تحویل واگن‌ها در بهمن‌ماه
ورود نخستین بخش از واگن‌ها در بهمن‌ماه مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت که در این زمینه چمران گفت: مراحل به‌صورت گام‌به‌گام پیش می‌رود و امیدواریم که واگن‌ها را در بهمن‌ماه تحویل بگیریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید