• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225640
+
-

عدد خبر/50 آیین‌نامه

50آیین‌نامه و بخشنامه در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت از سوی مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت ابلاغ شد. صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت در این‌باره گفته «گزاره‌های غلط و نادرستی در زمینه ازدواج، باروری و بارداری در شبکه بهداشت کشور ازجمله رفع محدودیت بارداری در سن زیر ۱۸ و بالای ۳۵ سال و حرمت سقط جنین قبل از دمیده شدن روح، تبیین و اصلاح شده است.»

135درصد  
رشد استعمال دخانیات در دختران زیر ۱۵ سال رقم خورده و آمار مصرف دخانیات در ایران هم به زیر ۱۰ سال رسیده است. محمدرضا مسجدی، دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اعلام این خبر گفته «سالانه ۳ میلیارد دلار برابر با ۱۸۰ هزار میلیارد تومان خرج دخانیات در کشور می‌شود و دو برابر این رقم صرف درمان بیماری‌های مرتبط با دخانیات.»

9میلیون   
آمریکایی به‌علت گرانی، داروهای خود را مصرف نمی‌کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده آمریکا با اعلام این خبر گفته «آمریکایی‌ها بیشتر از مردم هر کشور دیگری برای سرانه داروهای تجویزی هزینه می‌کنند و هزینه‌های بالا باعث شده بیش از 9میلیون نفر از بزرگسالان 18تا 64سال (بیشتر زنان) از مصرف داروهای تجویزی خودداری کنند یا میزان خرید داروهایشان را کمتر ‌کنند.»

2.5میلیون   
نفر از جمعیت مادران جوان طی 10سال کاهش یافته است. امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت در مجلس در این‌باره گفته «دلیل اصلی این اتفاق این بود که این مادران در دوران تنظیم خانواده و کاهش تولد به دنیا آمده بودند و طی یک دهه اخیر این میزان از کاهش در مادران 25تا 40سال رخ داد.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید