• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225621
+
-

برنامه ویژه هوندا در بازار خودروهای برقی

برنامه ویژه هوندا در بازار خودروهای برقی

شرکت هوندا می‌خواهد خیلی زود در بازار خودروهای الکتریکی حضوری مؤثر داشته باشد. این شرکت اعلام کرده است تا سال۲۰۳۰ یک سرمایه‌گذاری قابل توجه به میزان ۶۱میلیارد یورو برای توسعه مجموعه‌ای از مدل‌های جدید الکتریکی و تثبیت موقعیت خود در چشم‌انداز سریع رشد بازار خودروهای الکتریکی انجام خواهد داد. به گزارش آرنا ای‌وی، هوندا قصد دارد سهم بازار خود را از پیشگامان خودروهای الکتریکی مانند تسلا و BYD بازپس گیرد. با دو‌برابر کردن سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای الکتریکی، این شرکت امیدوار است به بهره‌وری هزینه محصولات خود دست یابد و با تمرکز بر خودروهای الکتریکی کوچک‌تر و موتورسیکلت‌ها و همچنین یک استراتژی زنجیره تامین جامع برای حمایت از مجموعه درحال گسترش خودروهای الکتریکی خود، به این مهم نایل شود. نقشه راه خودروهای الکتریکی هوندا شامل 7مدل جدید در سطح جهانی است که از خودروهای کامپکت تا وسایل نقلیه بزرگ‌تر را شامل می‌شود. این شرکت همچنین بازار چین را هدف قرار داده و قصد دارد تا سال۲۰۲۷ میلادی 10خودروی برقی جدید را معرفی کند و تا سال۲۰۳۵ به فروش صد درصدی خودروهای الکتریکی در این کشور برسد. سری جدید هوندا صفر (زیرو)، به‌ویژه مدل مفهومی سالن (Saloon)، قرار است نقش مهمی در استراتژی خودروهای الکتریکی این شرکت ایفا کند. این مدل در نمایشگاه الکترونیک مصرفی در‌ ماه ژانویه رونمایی شد و انتظار می‌رود به‌عنوان پرچمدار خودروهای برقی هوندا معرفی شود. مدل نهایی که به مدل مفهومی بسیار شبیه است، قرار است در سال۲۰۲۶ در آمریکای شمالی عرضه شود. هوندا می‌خواهد تا سال۲۰۳۰ خودروهای الکتریکی و خودروهای برقی سلول سوختی‌اش، 40درصد از فروش جهانی خودروها را تشکیل دهند و تا سال۲۰۴۰ این میزان به صد درصد برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید