• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223921
+
-

پایان اخاذی‌های تبهکار سابقه‌دار در لباس پلیس

تبهکار سابقه‌دار وانمود می‌کرد مأمور پلیس است و با تجهیزات پلیسی‌ای که داشت شروع به تهدید مردم می‌کرد، اما این کار ترفندی برای اخاذی‌های یک مأمور قلابی بود.
به گزارش همشهری، از چندی قبل شکایت‌هایی درباره اخاذی‌های یک مأمور قلابی به پلیس مشهد رسید. شاکیان زمانی که به‌تنهایی از خیابان‌های خلوت عبور می‌کردند در دام این مأمور قلابی گرفتار شده بودند. او که تجهیزات پلیسی همراه داشت و وانمود می‌کرد مأمور است به بهانه‌های مختلف ازجمله همراه داشتن مواد‌مخدر، داشتن حکم جلب و... شروع به بازرسی و تهدید شهروندان می‌کرد و در نهایت با سرقت وسایل شخصی‌شان یا گرفتن مبلغی پول می‌گریخت. آنطور که شاکیان می‌گفتند اخاذی‌های این مأمور قلابی اغلب در محدوده بلوار رسالت، خواجه‌ربیع و بهمن اتفاق افتاده بود و نشان می‌داد پاتوق او در آن حوالی است. در این شرایط با ثبت مشخصات ظاهری متهم تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او آغاز شد.
چند روز بعد مأموران کلانتری خواجه ربیع هنگام گشتزنی در محدوده بلوار رسالت موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.
سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام جزئیات این پرونده گفت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به 8فقره اخاذی از شهروندان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در ادامه از شهروندان خواست از دادن پول و لوازم با ارزش خود به افراد مشکوک که خود را مأمور پلیس و نهادهای امنیتی معرفی می‌کنند بپرهیزند و حتما از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست کرده و درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110به پلیس اعلام کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید