• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223485
+
-

سرنوشت متفاوت 5 محکوم به مرگ در زندان قزلحصار

سحرگاه دیروز یک زن و 4مرد در زندان قزلحصار پای چوبه‌دار رفتند اما با سرنوشت متفاوتی مواجه شدند؛ 3نفر از آنها به دار مجازات آویخته شدند و 2 نفر دیگر از پای چوبه‌دار به زندان برگشتند.
به‌گزارش همشهری، نخستین فردی که دیروز پای چوبه‌دار رفت و قصاص شد، زن قاتلی بود که به‌خاطر سرقت النگو و طلاهای زن رمال، جان وی را گرفته بود. شروع این پرونده به شامگاه هفتم اسفند سال1400 برمی‌گردد. آن روز به تیم جنایی پایتخت خبر رسید که زنی 70ساله با ضربات چاقو در خانه‌اش به قتل رسیده است.
در ادامه تحقیقات مشخص شد مقتول رمال بوده و به‌واسطه کارش افراد زیادی به خانه‌اش رفت‌وآمد داشته‌اند. بدین‌ترتیب این فرضیه مطرح شد که یکی از مشتریان پیرزن دست به جنایت زده‌‌ است. در صحنه قتل اثر انگشتی به‌دست آمد که احتمال می‌رفت متعلق به قاتل باشد.
بررسی‌ها برای رازگشایی از این جنایت ادامه داشت تا اینکه زن همسایه سرنخ اصلی را در اختیار تیم تحقیق قرار داد: چهلم مقتول به‌صورت تصادفی صحبت‌های زن همسایه‌مان را شنیدم. زن همسایه که فریبا نام دارد به شخصی که آن طرف خط بود می‌گفت که از وقتی همسایه‌مان به قتل رسیده پریشان است و مقتول هرشب به خوابش می‌رود؛ برای همین احتمال می‌دهم که فریبا در ماجرای قتل زن دعانویس نقش داشته باشد.
زن همسایه به‌عنوان یکی از مظنونان پرونده بازداشت شد و در تحقیقات گفت: از وقتی مقتول کشته شده خواب‌های پریشان و عجیبی می‌بینم. مدام خواب مقتول را می‌بینم که نام فردی را در خواب می برد و می‌گوید قاتلش اوست. او به عروس‌مان اشاره می‌کند و من با دیدن این خواب خیلی پریشان شده‌ام.همین کافی بود که انگشت اتهام به سمت عروس‌شان که از مشتریان مقتول بود نشانه برود. از سوی دیگر، اثر انگشت به‌دست آمده از محل جنایت با عروس جوان مطابقت داشت.
وی بازداشت شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: شب حادثه گل کشیده بودم و حال خوبی نداشتم. قرار بود مقتول برایم دعای شکست طلسم و سحر و جادو بنویسد. به اتاق رفت که آن را بیاورد و من هم به‌دنبالش راه افتادم. ناگهان کنترلم را از دست دادم و پیرزن را هل دادم و او روی تخت افتاد. بعد با دستانم خفه‌اش کردم و چند ضربه چاقو هم به او زدم و طلاهایش را سرقت کردم.
این زن سحرگاه دیروز پای چوبه‌دار رفت و قصاص شد.
دومین فردی که دیروز به دارمجازات آویخته شد، مرد میانسالی بود که 28فروردین سال99 همسر دومش را به قتل رسانده بود.
او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و انگیزه‌اش را اختلافات خانوادگی دانست. این مرد پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. او پیش از طلوع خورشید روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در زندان قزلحصار پای چوبه دار رفت و قصاص شد تا پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شود.
محکوم به قصاص دیگری که روز گذشته دفتر زندگی‌اش بسته شد، مردی بود که هفتم مهر سال1400 در درگیری پسر جوانی را به قتل رسانده بود. وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و انگیزه‌اش را اختلاف با مقتول دانست. این قاتل صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد.
چهارمین قاتل اما سرنوشتش با 4قاتل دیگر متفاوت بود. وی پنجم شهریور سال96 در درگیری جان جوانی را گرفته بود و نام وی در لیست اعدامی‌های دیروز قرار داشت اما بخت با او یار بود چرا که اولیای دم در زندان حاضر نشدند و به‌دلیل غیاب آنها، حکم قصاصش اجرا نشد و به زندان برگشت.
پنجمین فردی که دیروز از پای چوبه دار به زندان برگشت، مردی افغان بود که پسر نوجوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. او زمانی که پای چوبه‌ دار قرار گرفت، توبه‌نامه‌اش را ارائه کرد و همین موجب شد تا حکم اعدامش اجرا نشود و به زندان برگردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید