• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 29 فروردین 1403
کد مطلب : 222651
+
-

حمایت از طرح «نور» و «عفاف و حجاب»

اجرای طرح نور و برخورد با متخلفان عفاف و حجاب که از اول هفته آغاز شده همچنان ادامه دارد و در شرایطی که بررسی‌ها از موفقیت اجرای طرح حکایت دارد نمایندگان مجلس نیز به حمایت از اجرای طرح می‌پردازند.
به گزارش همشهری، طرح نور از روز شنبه در تهران و سایر استان‌ها آغاز شد و براساس اطلاعیه پلیس در جریان اجرای آن با متخلفان عفاف و حجاب برخورد می‌شود. در این طرح با واحدهای صنفی متخلف و سرنشینان خودروهایی که دچار ناهنجاری در زمینه عفاف و حجاب باشند نیز برخورد می‌شود.
روز گذشته اما رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود به حمایت از فراجا در اجرای این طرح پرداخت. مرتضی آقاتهرانی در نشست علنی مجلس گفت: درخصوص لایحه عفاف و حجاب گزارش تهیه و در صحن هم مطرح شد. بنابراین باید ۳۲دستگاه نسبت به این مسئله ورود کنند اما متأسفانه فقط ۲دستگاه ورود کردند که یکی وزارت کشور بود و دیگری هم فراجا بوده است. اکنون فراجا پای کار است و همه دستگاه‌ها باید یاری کنند. وزارتخانه‌ها همگی باید پای کار بیایند، همه در این موضوع سهم داریم.
این نماینده مردم تهران ادامه داد:‌ بحث عفاف و حجاب یک جنبه دینی دارد که جای خود دارد و یک جنبه قانونی دارد که ممکن است فردی بگوید هیچ دینی ندارم. خب نداشته باش؛ اما کشور ما قانون دارد. این موضوع در ۴۳سال پیش در شورای انقلاب فرهنگی آمده است و به هر دلیل بعضی‌ها عمل نکردند اما الان برای بار سوم به شورای نگهبان رفته و ان‌شاءالله فردا بپذیرند و آخرین مرحله آن باشد و طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد، قطعا مجلس هم یاری می‌کند. عفاف و حجاب وجهه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و شرعی و دینی دارد بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاه‌آمدن از آن وجود ندارد.
وی در ادامه نطق خود گفت:‌ در خارج قوانینی که دارند محکم می‌نویسند بنابراین قوانین باید بازدارنده باشد؛ لذا ۴۰ ماده عفاف و حجاب مربوط به دستگاه‌هاست و ۳۰ ماده شامل جرم انگاری می‌شود که حدود ۶هزار‌ و ۷۰۰نفر ساعت فقط کمیسیون فرهنگی برای این موضوع کار کرده و به همین اندازه هم کمیسیون قضایی روی آن کار کرده است. در ضمن دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید