• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 29 فروردین 1403
کد مطلب : 222641
+
-

با مردم

جلوی معدن‌کاوی در منطقه آلمابلاغ همدان گرفته شود
 مدتی است که عملیات معدن‌کاوی جهت استخراج سنگ‌آهن در منطقه آلمابلاغ شهرستان همدان شروع شده است. متأسفانه انجام این عملیات منجر به قطع درختان منطقه شده است و ادامه آن خسارات جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست و آب وهوای این منطقه وارد خواهد کرد. از مسئولان درخواست داریم تا هرچه زودتر نسبت به جلوگیری از ادامه این عملیات اقدام کنند.
جمعی از اهالی آلما بلاغ

بانک‌ها و مراکز کلیدی پنجشنبه‌ها تعطیل نشوند
ظاهرا بناست که تعطیلی اداره‌ها به 2‌روز در هفته افزایش پیدا کند؛ یعنی علاوه بر جمعه‌ها پنجشنبه‌ها هم تعطیل باشند. شاید این اقدام برای اداره‌ها مفید باشد اما مراکزی مثل بانک‌ها که عده زیادی هر روز با آنها سرو کار دارند نباید مشمول این طرح شوند. به 2‌دلیل؛ اولا بسیاری از افراد تنها روزهای پنجشنبه فرصت دارند تا به کارهای بانکی‌شان برسند؛ ثانیا کسر یک روز کاری موجب می‌شود تا تعداد مراجعان در روزهای دیگر هفته افزایش پیدا کند که خود این موضوع علاوه بر سنگین‌تر‌کردن بار ترافیکی موجب خستگی بیشتر کارکنان این مراکز خواهد شد.
سماواتی از تهران

فشار اقتصادی در میان بحران‌های سیاسی گم نشود
بحران‌های سیاسی در طول دهه‌های گذشته همواره بوده‌است. برخی طول کشیده و برخی گذرا بوده‌اند اما این قبیل مسائل نباید باعث شوند که فشارهای اقتصادی از خاطر بروند. مسئولان اقتصادی در مواقع بحران سیاسی باید پرتوان‌تر به وظایف خود بپردازند و اجازه ندهند مردم رنج مضاعفی تحمل کنند و شرمنده خانواده شوند. حتی یک روز دیرکرد پرداخت حقوق و یارانه و کالابرگ و غیره در این مواقع می‌تواند باعث مسائل بسیاری شود.
فرجی از بروجرد

پیامک
وانت‌های دستفروش، افسریه جنوبی را قرق کرده‌اند

تعداد وانت‌های دستفروش در افسریه جنوبی آنقدر زیاد است که می‌توان گفت محله در قرق آنهاست. سر هر کوچه به‌خصوص 15متری‌های اول و دوم در ردیف‌های چندتایی توقف کرده‌اند و مخل رفت‌وآمد در محل شده‌اند. از مسئولان تقاضا می‌شود طرحی ارائه کنند که این وانت‌ها را در محلی خاص مستقر کنند تا هم آنها کسب‌وکارشان را داشته باشند و هم تا وسط خیابان در تصرف آنها نباشد.
منصوری از تهران

مسکن ملی فرهنگیان خراسان شمالی نیمه‌کاره رها شد
بعد از گذشت 4سال پروژه مسکن ملی شهرک فرهنگیان خراسان‌شمالی فقط 30درصد پیشرفت داشته است. کندی پیشرفت این پروژه باعث معطل ماندن سرمایه متقاضیان شده است ولی هیچ سازمان و نهادی مسئولیت این کار را نمی‌پذیرد و پیمانکار نیز کار را تعطیل کرده و مسئولی نیز پیگیر کار نیست. واقعا فرهنگیانی که با امید سرمایه ساخت این مسکن‌ها را فراهم کرده‌اند از کجا باید موضوع را پیگیری کنند؟
خیامی از بجنورد

نظارت بر کار پزشکان در حد شعار باقی مانده است
برخی پزشکان در سال‌های اخیر کارشان ایجاد اضطراب برای بیماران با هدف کسب درآمد شده است. بعد از کلی آزمایش و هزینه مشخص می‌شود که اصلا بیماری خاصی نبوده است. وقتی پروسه بررسی می‌شود انتهای آن یک چرخه‌ای است که همه با هم آشنا و دست‌اندر‌کار هستند! چه نهاد و ارگانی به چنین مسئله‌ای رسیدگی می‌کند؟ آیا این درست است‌که منشی‌های پزشکان هر طور دلشان خواست با بیمار برخورد کنند و آیا این درست است‌که پزشکان، بیماران را چند نفری با هم معاینه کنند و تا پاسی از شب بیمار ببینند؟ آیا چنین روشی امکان خطای پزشکی را بالا نمی‌برد؟ کدام نهاد به این موضوعات ورود می‌کند؟
سیادتی از تهران

پیام
شأن دارندگان واقعی مدارک دکتری و استادی رعایت شود

برخی کلاس‌ها و دوره‌هایی که برگزار می‌شود توسط افراد کارشناس یا کارشناس‌ارشد است درحالی‌که برای جذب مخاطب در تبلیغات آنها از عنوان دکتر و مهندس و... استفاده می‌کنند. چندی قبل در کوهسنگی مشهد برای کلاس‌های هوش مصنوعی از عنوان استاد برای فردی استفاده کردند که مدرک کارشناسی هم نداشت و 26میلیون تومان هم شهریه گرفتند. چرا واقعا ‌شأن و منزلت دارندگان واقعی مدارک دکتری و مهندسی و استادی رعایت نمی‌شود؟ آیا چنین مواردی مصداق کلاهبرداری نیست؟ لازم است مسئولان به این موارد با دقت بیشتری توجه کنند و برای خاطیان اعمال قانون جدی درنظر بگیرند.
حسن‌زاده از تهران

بومیان شمال از ترافیک دائمی به تنگ آمده‌اند
گناه ما ساکنان بومی شمال چیست که برای تردد عادی به شهر و وطن‌مان 10ساعت در ترافیک می‌مانیم. قبل از تعطیلات عید مادرم را برای کار درمانی به تهران آورده بودم و زمان برگشت 10ساعت درراه ماندم تا بتوانم مادر پیرم را به خانه برگردانم. جدای رنج بیماری و کهنسالی مادر و فشاری که به‌ خودرو وارد شد، بابت اعصاب به‌هم ریخته و وقت تلف‌شده من، چه‌کسی پاسخگو است؟ واقعا شمال کشور کشش این حجم از مسافر و خودرو را ندارد. ظرفیت فاضلاب و آب و برق نیز جوابگوی این تعداد از جمعیت نیست. به‌نظر می‌رسد باید راهکاری اصولی برای سفر به شمال کشور درنظر گرفت.
ابتکاری از رامسر


 

این خبر را به اشتراک بگذارید