• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 29 فروردین 1403
کد مطلب : 222626
+
-

حذف و اضافه!

بازیکن جوان چرا به اردوی والیبال دعوت شد و چرا خط خورد؟

جدیدترین لیست از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی والیبال که 39‌نفر از بازیکنان داخلی و لژیونر را در خود جای داده، به ظاهر نکات قابل بحث چندانی ندارد؛ کسانی که باید دعوت می‌شدند، دعوت شده‌اند و اگر هم چند نفری نیستند، بودنشان خیلی به چشم نیامده چرا که چهره‌های چندان شاخصی نیستند و می‌شود نبود آنها را به سلیقه سرمربی تیم و دستیارانش ربط داد و توجیه کرد. با این حال اتفاقاتی در همین چند روز افتاده و پائز برزیلی را به ایران نیامده با انتقاد روبه‌رو کرده است.
در اردوی اولی که در غیاب موریس موتا پائز، سرمربی جدید تیم ملی و در نبود لژیونرها و بازیکنان حاضر در پلی‌آف لیگ ایران تشکیل شد، یوسف کاظمی یکی از دعوت‌شده‌ها بود. اردو روز هجدم فروردین آغاز شد اما 25فروردین خبر رسید که کاظمی به همراه علی زارع از اردو بیرون رفته‌ و نفرات جدید جایگزین آنها شده‌اند. با وجود جدایی این 2‌بازیکن از تیم ملی اما در لیست 39نفره باز هم نام کاظمی دیده می‌شود.
سؤال اول این بود که او چرا خط خورد و چرا دوباره به تیم دعوت شد؟ اما گفته می‌شود که به کاظمی خبر داده‌اند در اردو حاضر نشود چرا که اسم او به اشتباه وارد لیست شده است. این حذف و اضافه دوباره کاظمی با چند سؤال همراه است. اینکه کاظمی و زارع اگر در لیگ کارایی نداشتند چرا به اردو دعوت شدند و اگر خوب بودند چرا قبل از آمدن پائز به ایران و در چند روز اول اردویی که هنوز نفرات آن کامل نشده بود، خط خوردند؟ کاظمی از رده نوجوانان چهره شد و در جوانان خودی نشان داد و اگر سال پیش در مسابقات قهرمانی جهان بدموقع مصدوم نمی‌شد، به‌طور حتم شرایط برایش متفاوت پیش می‌رفت.
 کاظمی این فصل در تیم نیان الکترونیک مشهد هم بازی‌های قابل‌قبولی انجام داد و کسانی که به آمار دسترسی دارند، آمار او را حتی بهتر از سیدمحمد موسوی می‌دانند. سید با 68توپی که در کل فصل دفاع کرده نفر هشتم بهترین مدافعان لیگ بود و یوسف با 90دفاع نفر سوم. حتی اگر این آمار هم وجود خارجی نداشته باشند، یوسف با فیزیک خاص و قدی که دارد، می‌تواند یکی از چهره‌های آینده تیم ملی باشد، به‌خصوص اینکه او فعلا جوان‌ترین مدافع حاضر در لیست است. با شرایط موجود حداقل حقی که می‌شود برای او قائل شد حضور در اردوهای تیم ملی است. باید دید پائز نظر دستیارانش را تأیید می‌کند یا تصمیم دیگری درباره این بازیکن جوان می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید