• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222549
+
-

پربیننده مثل «نون خ»

فصل پنجم سریال سعید آقاخانی پربیننده‌ترین سریال بهار شد

گزارش
پربیننده مثل «نون خ»

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

پس از پایان تعطیلات نوروزی عنوان شد که فصل چهارم «زیرخاکی» و مجموعه «مهمونی» ایرج طهماسب توانست در تعطیلات پربیننده باشد، اما به‌نظر می‌رسد پخش فصل پنجم سریال «نون خ» بعد از پایان نیمه اول فروردین و در ایام غیرتعطیل مخاطبان بیشتری را به‌خود اختصاص داده و از این سریال به‌عنوان مجموعه پربیننده بهار نام برده شده است.
این شب‌ها آنتن شبکه یک به پخش فصل پنجم سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی اختصاص یافته؛ سریالی که فصل اول آن سال97 روی آنتن رفت. تا امسال هر زمانی که این مجموعه از تلویزیون پخش شده، جزو پرمخاطب‌های تلویزیون بوده است. با گذشت 12قسمت این سریال گفته شده که جدیدترین سریال آقاخانی پربیننده شده است.البته باید توجه داشت که این سریال زمانی روی آنتن می‌رود که دیگر شبکه‌های تلویزیونی سریال‌های قابل توجهی ندارند و حتی پخش «هفت‌سر اژدها» ابوالقاسم طالبی هم نتوانسته بیننده‌های تلویزیون را راضی نگه دارد.

یک حاشیه کوچولو
در یکی از سکانس‌های سریال   نون خ، فرد به ظاهر دامپزشکی نشان داده می‌شود که هیچ تخصصی ندارد و فقط به حیوانات علاقه‌مند و متأسفانه گرفتار مصرف مواد‌ مخدر است. در فیلم این‌طور به نظر می‌رسد که این فرد کرمانی است و به همین دلیل اهانت به مردم کرمان صورت گرفته است.
مهدی فرجی از سوءتفاهمات ایجاد شده ابراز تأسف کرد و ضمن ادای احترام به مردم کرمان با بیان این‌که سازندگان سریال نون ‌خ هرگز و به هیچ عنوان قصد جسارت به ارزش‌های فرهنگی و ملی هیچ استانی ازجمله مردم عزیز استان کرمان را ندارند، نوشت: «همه قصد ما از ساختن سریال نون ‌خ این است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگ غنی و متعالی اقوام را به تصویر بکشیم و یک همدلی بین اقوام و قومیت‌های ایران نشان بدهیم و به‌واسطه این ظرفیت بتوانیم ضمن ارتقای فرهنگی لحظات بسیار خوب و نشاط‌آور و سرگرم‌کننده‌ای را برای مردم عزیزمان ایجاد کنیم و در عین حال مخاطبان را با این ظرفیت‌های غنی قومیت‌های عزیز آشنا و محبت و همدلی و صمیمیت را بین آحاد مردم ایران ایجاد کنیم.»


12قسمت پخش با 41 درصد بیننده

ابتدا قرار بود فصل پنجم نون خ برای نوروز روی آنتن برود. بعدتر عنوان شد که فصل چهارم زیرخاکی آماده شده؛ سریالی به کارگردانی جلیل سامان و بازی ژاله صامتی و پژمان جمشیدی که در سکوت خبری روی آنتن رفت. حالا طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال  نون ‌خ۵ به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی که از پانزدهم فروردین از شبکه یک سیما در حال پخش است، با ۴۱درصد بیننده در صدر سریال‌ها قرار دارد. به‌نظر می‌رسد این مجموعه جزو سریال‌های موفق تلویزیون در فضای طنز و کمدی است و فصل چهارم آن در نوروز سال گذشته نیز پرمخاطب‌ترین سریال نوروزی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید