• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 25 فروردین 1403
کد مطلب : 222219
+
-

کورس ناپلئونی

با 2 پيروزي حداقلي و يک بر صفر، تعقيب و گريز استقلال و پرسپوليس در صدر جدول ادامه يافت

تیتر یک
کورس ناپلئونی

استقلال که هفته گذشته مقابل مس رفسنجان 2امتیاز از دست داده بود دیگر جایی برای امتیاز دادن نداشت و با احتیاط و تمرکز کامل مقابل آلومینیوم اراک قرار گرفت. حملات آبی‌ها در نیمه اول در نهایت با ضربه سر بلانکو ثمر داد تا این مهاجم آرژانتینی مثل هفته گذشته ناجی استقلالی‌ها لقب بگیرد. تیم نکونام در نیمه دوم به خوبی از این گل دفاع کرد و موقعیت چندانی هم به حریف اراکی نداد تا دقیقا در همان زمینی که پرسپولیس 3امتیاز از دست داده بود به 3امتیاز حساس برسد و برتری‌اش را بر رقیب سرخپوش همچنان حفظ کند. ترکیب استقلال تنها 2‌تغییر نسبت به هفته گذشته داشت؛ مهدی‌پور مصدوم از ترکیب این تیم خارج شد و نیک‌نفس جای او را گرفت، آرمین سهرابیان هم به دلیل محرومیت جای خودش را به محمدحسین مرادمند داد. گل استقلال در حالی رقم خورد که احمد گوهری توپ را از داخل دروازه بیرون کشیده بود اما داور به‌درستی گل را تشخیص داد و در سوت خودش دمید. استقلال با این برد از مرز 50امتیاز هم عبور کرد و حساسیت بیشتری به هفته‌های باقیمانده بخشید.

   ششمین برد اوسمار
دقایقی بعد از برد استقلال، پرسپولیس مقابل ملوان صف‌آرایی کرد تا با کسب 3امتیاز فاصله را با رقیب حفظ کند. تیم اوسمار در غیاب خود او که محروم بود و از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد با همان ترکیب هفته گذشته وارد زمین شد تا به مصاف تیم موفق این فصل یعنی ملوان رده پنجمی برود. سرخپوشان در نیمه اول با تکیه بر حرکات ترابی و اورونوف در سمت چپ میدان حمله می‌کرد اما حملات آنها ثمری نداشت و تبدیل به گل نشد. اما در نیمه دوم و در همان ابتدای نیمه روی سانتر امید عالیشاه و ضربه سر عیسی آل‌کثیر دروازه ملوانی‌ها باز شد. پرسپولیس دقایقی بعد با چند تعویض و به زمین آمدن صادقی، امیری، اسدبیگی و... شبیه تیم یحیی شد و مثل تیم او در شرایطی متزلزل به حفظ گل زده‌اش پرداخت. در این دقایق اما مدافعان با تمرکز خوبی دفاع می‌کردند و امیررضا رفیعی هم مثل 2بازی قبلی‌اش مطمئن نشان داد و کلین‌شیت کرد. به این ترتیب قرمزپوشان 49امتیازی شدند و در فاصله یک امتیازی استقلال باقی ماندند.

   سپاهان متوقف شد، تراکتور منهدم!
عصر جمعه علاوه بر این بازی‌ها 6مسابقه دیگر هم انجام شد تا هفته بیست‌وسوم به‌شکل تمام‌وکمال برگزار شود. اولین بازی دیروز ساعت17 در تبریز آغاز شد و اولین نتیجه عجیب هم در همان بازی رقم خورد. در تبریز تیم تراکتور میزبان ذوب‌آهن بود و در حالی که به نظر می‌رسید قرمزها در سومین میزبانی متوالی بالاخره صاحب یک پیروزی شوند این بار حتی به مساوی هم نرسیدند و با گل‌های فراوان شکست خوردند! تراکتور به حکم قرعه و به‌خاطر عقب افتادن بازی‌اش با سپاهان، در 3بازی متوالی میزبان شد و بعد از 2مساوی مقابل سپاهان و آلومینیوم این بار با نتیجه 4 بر یک باخت. این در حالی بود که برای اولین بار در تبریز، زنان تماشاگر هم در ورزشگاه حاضر شده بودند اما در حضور آنها تیم خمس یک گل در نیمه اول و 3گل در نیمه دوم دریافت کرد. در حالی که همه هواداران در ورزشگاه یادگار علیه کادر فنی و مالک باشگاه و... شعار می‌دادند مهدی عبدی یک پنالتی گرفت و خودش تبدیل به گل کرد تا فقط کمی شدت این باخت را کمتر کند اما شدت شعارها به قوت خودش باقی بود. ذوب‌آهن در حالی این مسابقه را برد که 7بازی قبلی‌اش را بدون حتی یک پیروزی پشت سر گذاشته بود. همزمان با این مسابقه در قزوین تیم شمس‌آذر با یک گل بر فولاد غلبه کرد و به دومین برد متوالی‌اش رسید. گل قزوینی‌ها را پوریا سرآبادانی زد و 7گله شد تا در رده چهارم برترین گلزنان لیگ قرار بگیرد. سپاهان که سومین ضلع مثلث مدعیان محسوب می‌شد در ادامه ناکامی‌هایش این هفته هم موفق به پیروزی نشد و در زمین خودش مقابل نساجی ته‌جدولی به تساوی بدون گل رسید. تیم مورایس با این مساوی کاملا از جرگه مدعیان خارج شد و هفته آینده هم در یک بازی عقب‌افتاده باید با ذوب‌آهن اوج‌گرفته روبه‌رو شود. در فینال خوزستانی‌های ته‌جدول 2‌تیم صنعت‌نفت و استقلال خوزستان تا لحظات پایانی یک - یک مساوی بودند اما استقلال با گل آسو رستم در وقت‌های تلف‌شده به برتری رسید و کار آبادانی‌ها را خیلی سخت کرد. دیدار مس رفسنجان و پیکان در رفسنجان با تساوی 2-2 تمام شد تا نویدکیا باز هم به یک مساوی پرگل برسد. تیم هوادار هم در زمین خودش با تک‌گل داریوش شجاعیان بر گل‌گهر غلبه کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :