• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221853
+
-

نیمی از مردم دنیا می‌توانند به ایران سفر کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در دولت برای اینکه همه را با خود همراه کنیم، خیلی شمشیر زدیم و در نتیجه این تلاش‌ها نیمی از مردم دنیا می‌توانند امروز به ایران سفر کنند و نگرش‌ها نسبت به ایران تغییر کند.
به‌گزارش همشهری، عزت‌الله ضرغامی در جمع انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، افزود: دفاتر خدمات مسافرتی همواره‌ خواستار همکاری با وزارت میراث‌ فرهنگی‌اند و ما نیز کاملا آماده هستیم. تمام کارهایی که برعهده حوزه گردشگری کشور است نیز به‌نوعی به این جامعه ارتباط دارد. این وزارتخانه آماده هر نوع تشریک مساعی و همکاری است.
او با اشاره به جلسه اخیری که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته است، افزود: قانون بودجه روز چهارشنبه به دولت آمد و در کنار عده‌ای از دوستان انتقادات خود را به آن مطرح کردیم. قرار شد با منتقدان جلسات مستقل برگزار و مسائل بررسی شود. جلسه سازمان برنامه و بودجه نیز با ما برگزار شد و درخواست‌ها و پیشنهادهای ما تصویب شد.
ضرغامی با بیان اینکه روحیه دولت مردمی شنیدن و استقبال از نقد و انتقاد سازنده است، گفت: اگر به‌خاطر داشته باشید گردشگری در روزهای نه چندان دور موضوع رده چندم کشور بود، اما الان این حوزه تبدیل به مسئله اصلی بسیاری از بزرگان کشور شده است.
او با اشاره به اینکه حدود ۴۰مانع جدی هنوز بر سر گسترش گردشگری کشور وجود دارد، بیان کرد: درخواست من از جامعه گردشگری کشور و دیگر دست‌اندرکاران این حوزه این است که هر نوع چالش و مانعی را که بر سر راه می‌بینند به این لیست اضافه کنند.
ضرغامی با انتقاد از رویه موجود در آژانس‌های گردشگری، گفت: متأسفانه برخی از آژانس‌ها عادت کرده‌اند که مسافران را به خارج از کشور رهسپار کنند. درخواست ما از آنها این است که تعدادی از گردشگران را نیز به داخل کشور بیاورند. ما نیز باید این نوع تفکر رایج در مردم را که شادی و نشاط در خارج از کشور است، معکوس کنیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد:  عده ای نمی‌خواهند گردشگری گسترش پیدا کند. امیدوارم با کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم کارهای بزرگی  در مسیر پیشرفت گردشگری انجام دهیم و موانع موجود را با هم‌افزایی برطرف کنیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید