• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221837
+
-

عیدی ویژه رهبرمعظم انقلاب

عیدی ویژه رهبرمعظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال نو و عید سعید فطر، با درخواست رئیس قوه قضاییه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات بیش از 2هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم رهبری، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نامه‌ای به رهبرمعظم انقلاب اسلامی خواستار عفو، تخفیف و تبدیل مجازات 2هزار و 127 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح شده بود.    
معاون قضایی قوه قضاییه در این‌باره اظهارکرد: در این مرحله اسامی ۲هزارو ۱۲۷ نفر‌ که شرایط استحقاق عفو را داشتند و پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود، با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری اعلام شد و درنهایت عفو آنها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.
صادق رحیمی افزود: ازمجموع ۲هزارو ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات، در این مرحله ۸۵۸‌نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه‌شدن پرونده و هزار و ۲۶۹ نفر باقیمانده، مشمول تخفیف مجازات شدند.
وی همچنین اضافه‌کرد: ۲۹‌نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آنها اعدام بود که با تخفیف، مجازات‌شان به حبس تغییر کرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید