• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 18 فروردین 1403
کد مطلب : 221753
+
-

با مردم

افزایش چندبرابری حق عضویت یک کتابخانه
کتابخانه معرفت واقع در کانون فرهنگی هنری معرفت در کرج،  اقدام به افزایش حق عضویت در سالن مطالعه از مبلغ 270هزار تومان به رقم یک میلیون و 300هزار تومان برای سالن آقایان و یک‌میلیون و 700هزار تومان برای سالن خانم‌ها کرده است. واقعا رواست که برای نشستن در سالن مطالعه و حق عضویت این رقم‌ها را طلب کنند؟ چرا با اهل مطالعه و کتاب این برخوردها می‌شود؟
اعضای کتابخانه معرفت کرج

بانک‌ها حتی برای پاکت کارت هدیه هم هزینه دریافت می‌کنند
بانک‌های دولتی و خصوصی در گذشته برای ارائه خدمات نوین بانکداری مانند صدور کارت هدیه، دفترچه‌های بانکی، تمدید و یا دریافت کارت‌های بانکی مفقودی و دیگر خدمات، هزینه‌ای دریافت نمی‌کردند یا مبلغ بسیار اندکی از حساب مشتریان خود کسر می‌کردند، اما در شرایط فعلی حتی برای پاکت کارت‌های هدیه هم 3تا 4هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند. آیا بهتر نیست بانک مرکزی در قبال دریافت هزینه ارسال پیامک برای مشتریان، برخی از خدمات بانک‌ها را رایگان اعلام کند؟
رسولی از اصفهان

تعمیر فوری برخی پله‌های برقی در دستور کار باشد
هر 2 خط پله برقی پل عابر مکانیزه مجاور بیمارستان بوعلی خراب است و شهروندان که اغلب مراجعه‌کننده به بیمارستان بوعلی هستند به سختی از این پله‌ها عبور می‌کنند و البته چاره‌ای هم جز تردد از مسیر پل مکانیزه خراب ندارند. تردد از روی پل خاموش هم باعث آسیب به تجهیزات پل می‌شود. از مسئولان تقاضا داریم تعمیر برخی پل‌های مکانیزه را به‌صورت فوری در دستور کار قرار دهند.
کریمایی از تهران

پیامک
درخواست جایگزینی چراغ‌های قدیمی با چراغ‌های LED در معابر

هنوز هم بسیاری از معابر و خیابان‌ها چراغ‌های قدیمی و پرمصرف دارند، درحالی‌که جایگزین کردن آنها با چراغ‌های LED علاوه بر طولانی‌تر شدن عمر لامپ تا 80درصد در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد کرد.از طرفی این قبیل لامپ‌ها جیوه ندارند در نتیجه آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کنند و نورشان هم چشم را اذیت نمی‌کند. مسلما جایگزینی این لامپ‌ها از هر نظر منطقی و اقتصادی است.
بهروز از تهران

صدا و سیما یکپارچه پیام بازرگانی شده است
صدا و سیما چندان برنامه قابل تماشایی ندارد معدود برنامه‌های قابل دیدن هم چند پاره است و بین آن مدام پیام‌های بازرگانی پخش می‌شود آن‌هم به‌مدت طولانی به‌نحوی که باعث آزار بیننده و تعویض کانال می‌شود. این میزان پیام حداقل باید باعث بشود که برنامه‌های بهتری بسازند که نمی‌سازند!
اعتمادی از تهران

خرید اجباری برای کالابرگ‌ها
برای خرید با کالابرگ به مبلغ 220هزار تومان به اجبار باید مجموع خرید به 750هزار تومان برسد یعنی فروش 530هزار تومان کالای اجباری که اغلب هم فاقد کیفیت است. یک مسئول پاسخ دهد که من به‌عنوان یک کارگر که چهار سر عائله دارم چرا باید برای 880هزار تومان کالابرگ 2میلیون و 120هزار تومان کالای اجباری بخرم؟
یوسفی از نظرآباد استان البرز

پیام
کارت به کارت جای کارت کشیدن را گرفته است

فرار از مالیات باعث شده همه جا به جای کارت کشیدن کارت به کارت کنیم حتی برای واریز شهریه مهد کودک! در مطب پزشکان و دندانپزشکان این کار بدیهی است و کسی هم نه اعتراضی دارد و نه مقاومتی می‌کند. در آرایشگاه‌ها نیز همینطور است، درحالی‌که کارمندان قبل از آنکه حقوق دریافت کنند مالیات داده‌اند. چرا فکری برای برخورد با این موارد نمی‌شود؟
آذین از زنجان

گرانفروشی در فروش کالاهای اینترنتی را چگونه گزارش کنیم
برای گرانفروشی در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تعزیرات و اتحادیه‌ها هستند ولی برای گزارش گرانفروشی و کلاهبرداری سایت‌های فروش‌کالا، نمی‌دانیم دقیقا چه باید بکنیم؟ در این خصوص مسئولان اطلاع‌رسانی کنند. حتی سایت‌هایی که نمادهای الکترونیکی دارند گرانفروشی کرده و کلاهبرداری می‌کنند.
 دلاوری از تهران

اداره پست، مرسوله‌های مشهد را در منزل تحویل دهد
مدتی است در مشهد اداره پست مرسوله‌ها را در منازل تحویل نمی‌دهد و با پیامک اعلام می‌کند که به پست بروید و بسته پستی خود را تحویل بگیرید. این روند به‌خصوص برای افراد کهنسال بسیار سخت است. از سوی دیگر برای اهالی ساکن در حاشیه شهر و روستاها نیز کاری دشوار است. آیا به عهد کهن بازگشته‌ایم که پست نمی‌تواند بسته‌های پستی را تحویل دهد؟ از اینها گذشته وقتی به اداره پست مراجعه می‌کنید با صفی بسیار طولانی از افراد مواجه می‌شوید که برای تحویل بسته خود آمده‌اند و در نهایت بی‌احترامی و به بدترین شکل بسته خود را تحویل می‌گیرند.
رضوی از مشهد


 

این خبر را به اشتراک بگذارید