• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 15 فروردین 1403
کد مطلب : 221467
+
-

قابلمه‌هایی که سمی‌اند

مراکز فاقد مجوز بهداشت برای بازسازی ظروف نچسب و تفلون از مواد غیراستاندارد و سمی استفاده می‌کنند که برای سلامت افراد مضرند.
 نرگس سموری، کارشناس اداره غذای سازمان غذا و دارو، با بیان این مطلب در توضیح بیشتر بیان کرد: با توجه به برخی تبلیغات مبنی بر بازیافت ظروف نچسب (تفلون) با قیمت‌های نازل، به مردم توصیه می‌شود این خدمات را از مراکز فاقد مجوز دریافت نکنند؛ چون بازیافت ظروف نچسب فرایندی چندمرحله‌ای و تخصصی است که و از مواد اولیه با گرید غذایی استفاده می‌شود. در مراکز غیرمجاز این فرایند اغلب با مواد اولیه با گرید شیمیایی انجام می‌شود و مواد شیمیایی سمی در بیشتر موارد هنگام مصرف از ظروف جدا و همراه غذا وارد بدن انسان می‌شوند و به‌مرور امکان آسیب‌رسیدن جدی به سلامت وجود دارد.سموری وی  ادامه داد: در مراکز غیرمجاز بازیافت ظروف تحت شرایط غیراستاندارد و غیرایمن انجام می‌شود؛ درنتیجه ظرف بازیافت‌شده در بیشتر موارد سمی، مضر و دارای آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی است.
 این مراکز با تبلیغات غلط و هزینه اندک اقدام به بازیافت ظروف نچسب می‌کنند؛ درحالی‌که هزینه بازیافت ظروف نچسب به‌علت فرایندهای پیچیده‌تر، خیلی بالاتر است. در مقابل، مراکز دارای مجوز بهداشت با مواد اولیه تاییدشده و فرایند تحت کنترل و استاندارد، درنهایت محصولی باکیفیت عرضه خواهند کرد که سلامت انسان را به خطر نمی‌اندازد.به تاکید این کارشناس مجوز بهداشت یا پروانه بهداشتی ساخت، از طریق سایت FDACRM.IR برای عموم قابل ردیابی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید