• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221401
+
-

با مردم

متکدیان بالای سي‌وسه‌پل جمع‌آوری شوند
متکدیان بالای سي‌وسه‌پل که اغلب نیز غیربومی هستند حتی در ایام نوروز جمع‌آوری نشدند که در زمان حضور گردشگران آبروداری شود. سماجت آنها در طلب پول یا فروش گل یا آدامس بسیار آزاردهنده است و موجب مزاحمت فراوان برای شهروندان و به‌ویژه گردشگران شده است. انتظار می‌رفت قبل از نوروز این افراد کامل جمع‌آوری شوند که نشدند، تقاضا می‌شود این متکدیان سریع‌تر جمع‌آوری و از اصفهان دور شوند.
کهنسال از اصفهان

مسیرآزادراه تهران- مشهد نیازمند مرمت جدی است
آزادراه تهران- مشهد در بسیاری مسیرها نیازمند مرمت جدی است. در پاره‌ای قسمت جاده همانند زمین شخم‌زده است و آنقدر آسفالت از بین رفته که زیرسازی آن بیرون زده است. تردد مداوم در این مسیر باعث از بین رفتن چرخ‌ها و نابودی جلوبندی خودروها می‌شود و این جدای خطرات و حوادثی است که رانندگان به‌خصوص رانندگان ناشی را تهدید می‌کند. حتما در نخستین فرصت نسبت به ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده این آزادراه پرتردد اقدام شود.
برادران از مشهد

ترویج تولید برق از پنل‌های خورشیدی جدی گرفته شود
ایران کشوری نیمه‌بیابانی است و می‌توان تولید برق را حتی به‌صورت خانوار به خانوار درآورد. با شروع فصل بهار و گرم‌شدن هوا با استفاده از کولرهای آبی مصرف آب و برق بالا می‌رود. از این‌رو گسترش تولید برق از پنل‌های خورشیدی می‌تواند بسیار مفید باشد و هر که می‌خواهد استفاده بیشتری از برق داشته باشد می‌تواند پنل بیشتری تهیه کند. به این ترتیب می‌توان با برق پنل‌ها کولرهای گازی را جایگزین و در مصرف آب صرفه‌جویی ایجاد کرد.
ترکی از تهران

وام تکلیفی مسکن در بانک ملی پرداخت نشد
از اول زمستان بانک مرکزی پرداخت وام مسکن روستایی به مبلغ 350میلیون تومان را به 9بانک ابلاغ کرد. بانک‌های ملی، صادرات، پست بانک، تجارت، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی از (۱۰ دی) موظف به پرداخت تسهیلات به ۳۵۰ هزار متقاضی روستایی شدند و 122هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به این بانک‌ها تخصیص یافت. تعداد زیادی از متقاضیان برای دریافت وام به بانک ملی معرفی شدند اما این وام تکلیفی در بانک ملی پرداخت نمی‌شود و پاسخی هم نمی‌دهند.
روستافر از تالش

مسکن ملی شهرک فرهنگیان خراسان شمالی تعطیل شد
پروژه 1120واحدی مسکن ملی شهرک فرهنگیان خراسان شمالی که با گذشت 4سال فقط 30درصد پیشرفت داشت مدتی است به حال خود رها شده است. پیمانکار پروژه به بهانه نبود اعتبار کار را خوابانده و مسئولان استانی هم پیگیر نیستند و سرمایه‌گذاران هم دستشان به جایی بند نیست. چند روز دیگر هم لابد می‌خواهند بگویند آورده بیاورید درحالی‌که هر چه داشته‌ایم و قرار بوده آورده‌ایم.
قضاتی از بجنورد

نگه‌داشتن پول در حساب برای دریافت کالابرگ درست نیست
برخی شهرها می‌گویند همراه کالابرگ باید فلان رقم کالایی که ما می‌دهیم بخرید که حالا یا به درد بخور است یا نیست اما به تازگی اینگونه شده است که برای دریافت کالابرگ حتما باید در حساب بانکی شما حداقل 300هزار تومان به ازای هر نفر پول باشد یعنی خانواده 3نفری من باید 900هزار تومان موجودی داشته باشند تا بتوانند 660هزار تومان کالابرگ بگیرند تازه وقتی برای خرید کالای کالابرگی مراجعه می‌کنند باید به ازای هر کالابرگ 220هزار تومانی 530هزار تومان کالای اجباری بدون حق انتخاب هم بخرند. این چگونه کمک و حمایتی است؟ البته که من عطایش را به لقایش بخشیده‌ام ولی اسمش را حمایت نگذارند، بگذارند فروش اجباری کالاهای در انبار مانده.
شهبازی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید