• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221382
+
-

ثبات قیمت برق برای خوش‌مصرف‌ها

با استمرار سیاست‌های تشویقی و تنبیهی دولت در حوزه انرژی، امسال هم قرار نیست نرخ برق برای مشترکان پایبند به الگوی مصرف تغییر کند، اما همزمان مشترکانی که بالاتر از الگو مصرف می‌کنند یا بد‌مصرف هستند، درصورت اصلاح‌نکردن رفتار مصرفی خود باید مبالغ بیشتری به‌عنوان بهای برق مصرفی بپردازند.
به گزارش همشهری، مدیرعامل توانیر و سخنگوی صنعت برق ایران‌ می‌گوید: نرخ برق مشترکانی که پایین‌تر از الگو مصرف داشته باشند، در سال‌جاری هیچ تغییری نخواهد داشت، اما مشترکانی که مصرف آنها بیشتر از الگو‌ست، باید مصارف خود را کنترل کنند؛ چراکه برای این دسته از مشترکان تعرفه‌ها به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد و نرخ برق مشترکانی که بیش از ۲.۵برابر الگو مصرف کنند، براساس قیمت برق تجدیدپذیر محاسبه می‌شود که به‌مراتب بالاتر از نرخ برق یارانه‌ای است.
مصطفی رجبی‌مشهدی می‌افزاید: ۸۰درصد از مشترکان برق کشور کمتر از الگوهای تعیین‌شده در تابستان مصرف دارند و ۲۰درصد بیش از الگو مصرف می‌کنند که از این ۲۰درصد هم فقط 2درصد بیش از ۷برابر یک مشترک متعارف مصرف برق دارند.
براساس آمارهای وزارت نیرو، با اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برای مشترکان خانگی سرانه مصرف برق خانگی در سال گذشته 3درصد کاهش یافت و ۴۰درصد مشترکان خانگی ۲۲۰۰میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند.
طبق اظهارات مدیرعامل توانیر، از میان مشترکان خانگی که مشمول پاداش شدند، یک‌سوم علاوه بر اینکه پاداش دریافت کردند، قبوض برق رایگان داشتند ‌یا بستانکار شدند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید