• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221370
+
-

پایان مأموریت با شهادت

در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، سردار محمدرضا زاهدی به شهادت رسید

گزارش2
پایان مأموریت با شهادت

شبکه لبنانی العالم روز گذشته خبر داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و محل اقامت سفیر ایران را هدف قرار داده‌اند.برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که تا لحظه انتشار خبر، پیکر 6 نفر از زیر آوار این حمله بیرون آمده است اما هنوزمنابع رسمی سوریه خبری درباره تلفات این حمله گزارش نداده‌اند. این در حالی است که یک منبع امنیتی به اسپوتنیک روسیه گفته است که در حمله اسرائیل 2نفر کشته و یک نفر زخمی شده است.بعد از این حمله «فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه در سفارت ایران حضور یافت و با «حسین اکبری»، سفیر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.وزیر امور خارجه سوریه همچنین با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگوی تلفنی داشت.

سفیر ایران در سوریه در سلامت به سر می‌برد
به گزارش خبرگزاری ها، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و خانواده وی بر اثر این حمله آسیبی ندیده‌اند. اکبری در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق گفت که این رژیم هیچ احترامی برای قوانین بین‌الملل قائل نیست.
وی همچنین تأکید کرد که «ما از ملت مقاوم -فلسطین- حمایت خواهیم کرد و هیچ ترسی از جنایتکاری این رژیم نداریم». اکبری همچنین گفت: در حمله رژیم صهیونیستی به سرکنسولگری ایران در دمشق شماری از همکاران سفارت و مستشاران نظامی به شهادت رسیدند که اسامی آنها بعدا اعلام خواهد شد.

شهادت فرمانده برجسته سپاه قدس
در جریان حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق، سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ‌ نیروی قدس سپاه به درجه رفیع شهات نائل آمد.
همچنین گزارش‌های تایید نشده از شهادت تعدادی از دیپلمات‌های کشورمان در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حکایت دارد.

بیانیه وزارت دفاع سوریه
وزارت دفاع سوریه پس از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق در بیانیه‌ای عنوان کرد: حدود ساعت۱۷ عصر‌، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی   ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل آن شد.  تلاش برای خارج کردن اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

سردار زاهدی که بود؟
  سردار محمدرضا زاهدی (زاده ۱۱ آبان ۱۳۳۹ اصفهان) از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه محسوب می‌شود.
  وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد.
  از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز بود و از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ نیز معاونت عملیات سپاه پاسداران را برعهده داشت.
  سردار زاهدی در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول دفاع مقدس از فرماند‌هان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.
  وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود.
  او در سال ۱۳۸۴ برای مدت کوتاهی فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را برعهده داشت.
  سردار زاهدی از ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان این نیرو بود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید