• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221360
+
-

«مهمونی»‌ و «زیرخاکی» اول شدند

شکست ده‌نمکی و طالبی در نوروز

گزارش
«مهمونی»‌ و «زیرخاکی» اول شدند

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

«رستگاری»، «هفت سر اژدها» و فصل چهارم «زیرخاکی» در میان سریال‌های نوروزی و ویژه رمضان جزو مجموعه‌های مهم بودند؛ به‌نظر می‌رسد «زیرخاکی» جلیل سامان توانست باز هم منجی تلویزیون در روزهای تعطیل باشد.

ده‌نمکی و طالبی؛ شکست‌خورده در جذب بیننده
در 2سال اخیر، مسعود ده‌نمکی در تلویزیون پرکار بود اما این پرکاری جز هزینه برای تلویزیون نکته قابل‌تأمل و توجهی نداشت؛ چرا‌که سریال‌های این کارگردان نتوانسته تا به امروز جزو پرمخاطب‌ها باشد. سریال آخر این فیلمساز نشان داد که ده‌نمکی در سریال‌سازی، کارگردان موفقی نیست. در کنار «رستگاری»، مجموعه «هفت سر اژدها» ابوالقاسم طالبی هم نمایش خود را قبل از شروع سال آغاز کرد. از همان ابتدا واکنش‌ها به این سریال نشان داد که قرار نیست با یک‌ سریال موفق روبه‌رو شویم. پخش قسمت‌های بعدی هم چنگی به دل نزد. این سریال پرهزینه که تولیدش ۶‌سال به طول انجامید، جزو سریال‌های شکست‌خورده به‌حساب می‌آید.

«مهمونی» پرطرفدار شد
در کنار سریال‌ها، مجموعه «مهمونی» ایرج طهماسب در این ایام روی آنتن رفت. پس از گمانه‌زنی‌های بسیار بر سر بازگشت ایرج طهماسب به تلویزیون و آوردن «مهمونی‌»اش به صداوسیما، بالاخره از سوی مدیران رسانه ملی رسما اعلام شد که برنامه جدید این هنرمند با عنوان «مهمونی» در ایام نوروز از شبکه نسیم پخش شد. فصل جدید و سوم این برنامه به‌طور مستقل برای تلویزیون درنظر گرفته شد و ۹ قسمتش در تعطیلات روی آنتن رفت. مجموعه «مهمونی» به نویسندگی، کارگردانی و مجری‌گری ایرج طهماسب در 2فصل ۳۰ قسمتی برای شبکه نمایش خانگی ساخته و پخش شد. 2فصل اول از پلتفرم‌ها پخش شد، اما تولید و پخش «مهمونی» طهماسب در حالی آبان‌ ماه امسال در شبکه نمایش خانگی به پایان رسید که گمانه‌هایی مبنی بر ادامه‌ ساخت آن در تلویزیون، قوت گرفت و انتشار یک نامه از اداره‌کل بازرگانی سازمان صداوسیما، احتمال بازگشت ایرج طهماسب را تأیید کرد. این مجموعه با وایرال‌شدن بخش‌های مختلفش در فضای مجازی، نشان داد که موفق بوده و مورد توجه خیلی از تماشاگران قرار گرفته و به‌نظر شخصیت ببعی بیشتر از دیگر سریال‌های نوروزی دیده شده است.

«زیرخاکی» برگ برنده تلویزیون
تولید فصل چهارم «زیرخاکی» تقریبا در سکوت خبری سپری ‌شد. کسانی که سریال‌های تلویزیون را دنبال می‌کردند، منتظر بودند تا فصل پنجم «نون.خ» سعید آقاخانی را در روزهای تعطیل تماشا کنند اما با پایان تولید «زیرخاکی» این سریال به تعطیلات نوروز رسید. سریالی که در 3فصل گذشته هم برگ برنده به‌حساب می‌آمد، امسال در کنار سریال‌های بی‌کیفیت دیگر باز هم در جذب تماشاگر موفق شد؛ سریالی که سازندگانش تلاش کردند تا موضوعات روز را در آن انعکاس بدهند تا مخاطب امروز درگیرش شود.

آغاز تولید «پایتخت»
خیلی از طرفداران سریال «پایتخت» منتظر تماشای این مجموعه در ایام نوروز بودند. اخبار ضد‌و‌نقیض از تولید این سریال و حتی نسخه سینمایی‌اش شنیده‌ شد و در نهایت خبری از پخش این سریال در تعطیلات نبود، اما رئیس سیما‌فیلم خبر داده که امسال فصل جدید این سریال تولید می‌شود و البته نقویان گفته قرار است فصل جدید سریال «گاندو» نیز ساخته شود. رئیس سیما‌فیلم درباره این دو سریال توضیح داده: «‌مراحل تأیید فیلمنامه «گاندو» در داخل صداوسیما انجام می‌شود و در سال جدید وارد مراحل پیش‌تولید و تولید می‌شود. اگر مشکلی هم پیش نیاید حتما سریال «پایتخت» جدید را در 1403 خواهیم دید.»

جدول پخشی که خالی نیست
اما با پایان تعطیلات نوروزی، تلویزیون دستش خالی نمانده و فصل پنجم «نون.خ» آقاخانی آماده پخش است. این سریال از نیمه دوم فروردین پخش خود را از شبکه یک شروع می‌کند. با توجه به زمان نمایش این سریال پیش‌بینی می‌شود این مجموعه هم جزو پربیننده‌ترین سریال‌های بهاری تلویزیون باشد؛ سریالی که مانند «زیرخاکی» در فصل‌های قبلی‌اش موفق بود. فصل جدید «نون.‌خ» در شهرهای تهران، چابهار، سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمان تصویربرداری شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید