• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221342
+
-

سال نکو

سال1403 برای ورزش ایران با اتفاقات خوبی آغاز شد. تیم شمشیربازی در رشته سابر موفق شد نخستین سهمیه تیمی المپیک2024 را کسب کند و دختران هاکی روی یخ توانستند مدال نقره سال گذشته خودشان را در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا تغییر دهند. 12فروردین هم نوبت بسکتبالی‌ها بود که در رشته خودشان تاریخ‌سازی کنند. آنها برای نخستین بار موفق شدند به فینال کاپ آسیا برسند. سالی که در تقویمش، رقابت‌های المپیک به چشم می‌خورد، حالا شروع خوبی برای ورزش ایران داشته است.

   طلسم‌شکنی شمشیر
اولین مدال در سال1403 توسط علی پاکدامن در جام‌جهانی مجارستان کسب شد. پاکدامن در بخش انفرادی با از پیش رو برداشتن قهرمانان نامداری همچون «اوه» کره‌ای و «انریکو بری» از ایتالیا به‌عنوان سوم این رقابت‌ها دست یافت. او در این رقابت‌ها تنها در مقابل لوکا کوراتلی از ایتالیا شکست خورد. مدال برنز پاکدامن نخستین مدال جهانی ورزش در سال جدید بود. همچنین شمشیربازان سابر ایران در بخش تیمی با شکست ژاپن توانستند سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند. این نخستین سهمیه تیمی کاروان ایران برای بازی‌های المپیک پاریس2024 بود.

   طلای هاکی
تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه که به میزبانی کشور قرقیزستان در شهر بیشکک برگزار شد با شکست تیم فیلیپین به مدال طلا رسید. ملی‌پوشان ایران پیش از دیدار نهایی، تیم‌های امارات، قرقیزستان و هند را شکست دادند. دختران ملی‌پوش ایران سال گذشته در نخستین حضورشان در مسابقات آسیا- اقیانوسیه عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرده بودند.

   تاریخ‌سازی بسکتبال
تیم ملی بسکتبال سه‌نفره مردان ایران در قهرمانی کاپ آسیا که به میزبانی کشور سنگاپور برگزار می‌شد شرکت کرده بود و توانست با نمایشی قدرتمند برای اولین‌بار به فینال مسابقات برسد. محمدمهدی رحیمی، احسان دلیرزهان، متین آقاجانپور و مجید رحیمیان 4ملی‌پوش کشورمان در مسابقات کاپ آسیا2024 بودند. تیم ملی بسکتبال 3‌نفره ایران که پیش از فینال تیم‌های چین تایپه، هنگ‌کنگ، سنگاپور و نیوزیلند را شکست داده بود، با شکست مقابل استرالیا نخستین مدال نقره تاریخ بسکتبال را در رقابت‌های کاپ آسیا کسب کرد. تیم ایران در سال2013 موفق شده بود مدال برنز کاپ آسیا را کسب کند. همچنین تیم ملی بسکتبال سه‌نفره دختران ایران با کسب 2‌پیروزی و 2‌شکست از راهیابی به مرحله یک‌چهارم باز ماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :