• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221323
+
-

گرینویچ

کوتاه‌ترین مرز دنیا
یک قلمرو متعلق به اسپانیا، به‌خاطر داشتن کوتاه‌ترین مرز زمینی دنیا به شهرت رسیده و این روزها خیلی درباره آن صحبت می‌شود. این منطقه که «پنیون ده ولوز ده لا گومرا» نام دارد، در واقع یک صخره بزرگ است که در سال‌1564 توسط اسپانیایی‌ها فتح شده‌ و فقط 85متر مرز زمینی با مراکش دارد. مراکش مدعی مالکیت این قلمرو بسیار کوچک است اما اسپانیا همچنان حاکمیت خود را بر آن حفظ کرده است. این شبه‌جزیره یکی از چند قلمروی کوچکی است که اسپانیا در شمال آفریقا بر آنها حاکمیت دارد و از نظر قانونی، نیمه خودمختار است. لا گومرا تنها یک مرز دارد که همان خط باریک 85متری با مراکش است.

عینک آفتابی دومنظوره
افراد عینکی، همیشه در روز این دردسر را دارند که هم باید عینک آفتابی دم‌دستشان باشد و هم عینک طبی‌شان. اما حالا یک شرکت فناوری نوگرا، این مشکل را حل کرده و عینکی تولید کرده که با یک اشاره، از عینک آفتابی به عینک مطالعه تبدیل می‌شود. این عینک از فناوری جدید عدسی‌های مایع استفاده می‌کند. این فناوری اجازه می‌دهد که عدسی، در چند حالت متفاوت به‌کار گرفته شود و از یک عینک معمولی، به یک عینک طبی تبدیل شود. در این مورد به‌خصوص، حالت تیره شده عینک هم به آن اضافه شده و کافی است صاحب عینک تنظیمات آن را با فشار انگشت به حالت طبی برگرداند.


گران‌ترین شکلات جهان
شکلات، در سراسر دنیا محبوبیت دارد و انواع آن، به‌خصوص نمونه‌های گران و لوکسش، طرفداران خاص خود را دارد. با این حال، یک شکلات در دنیا هست که لقب باارزش‌ترین محصول را یدک می‌کشد. این شکلات که «توآک» نام دارد، فرایند تولید اختصاصی و بسیار پیچیده‌ای دارد و از 14نوع کاکائو که در مزارع خاصی در اکوادور پرورش می‌یابند، تشکیل می‌شود. این کیفیت زیاد را البته فقط با پول زیاد می‌توان به‌دست آورد: قیمت هر 50گرم از این شکلات، حدود 500دلار است و به همین‌خاطر، به آن گران‌ترین شکلات جهان می‌گویند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید